kristina November 4, 2014 Report November 4, 2014 Har problem när jag åkt en längre sträcka och stannar , när jag skall igång vill inte motorn ( växellådan dra )undrar om någon har erfarenhet av att använda växellådstätning vid detta problem .Gäller en 94 års mussemed automatlåda ? Citera
Per Berglund November 7, 2014 Report November 7, 2014 Byt olja och filter på lådan!Kan du inte göra det själv så kolla upp att de som utför jobbet inte bara tömmer olja i själva lådan.Momentomvandlaren ska också tömmas genom ett särskilt hål!Tömning ska göras när lådan är rejält varm så alla partiklar kommer ut. Citera
kristina November 7, 2014 Author Report November 7, 2014 Har bytt olja och filter för 2 år sedan enligt förra ägaren ( ingen konstig lukt av nuvarande olja ) Citera
Per Berglund November 7, 2014 Report November 7, 2014 Är det något han säger utan visa papper så är det bara skitsnack.Den kan se perfekt ut på stickan och behöver inte heller lukta.Föresten han kanske haft i fel olja!Byt olja annars vet du inte vad som är gjort. Citera
kristina November 7, 2014 Author Report November 7, 2014 OK,jag gör som du säger ! Tack för tipsen Citera
Recommended Posts