Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Har en Mustang 65:a med 289 4v..

Problemet är att den skakar bra mkt på tomgång precis som en eller ett par cylindrar inte är med...(har inte gjort nåt komp prov än)

Direkt man börjar köra med bilen så försvinner detta fenomen,och bilen känns pigg och fin i motorn

Har satt dit ett nytt pertronix ignitor och en flamethrower spole, nya accel kablar , tändstift ,rotor , fördelarlock...Även luftfilter och soppafilter är nytt

Bilen drar varken vatten eller olja...

Har köpt en renoveringssats till förgasaren men väntar nog med att fixa den tills bilen ställs in i garaget....(Kan ju bli spännande och se om jag får ihop den förgasaren igen :lol: )

Nån som har någon ide på vad detta kan vara för fel :?:

Mvh/

dacke

Har alltid haft samma problem med min 66a (samma motor), och det har inte gått att justera bort. HAr dessutom bytt till fabriksrenoverad Autolite - samma sak. Jag trror att det i mitt fall har med kammen att göra. JAg vet inte dess exakta värden, men en liten suddig lapp som följde med bilen säger "Fireball". Det låter ju inte speciellt standard :wink:

Vet du vad du har för kamaxel?

Till tänsystemet kan jag lägga till att Pertronix inte är helt 100% bra heller.

Den ska kopplas in direkt till 12V utan förkopplingsmotstånd för att det ska gå rätt.

Tror nästan att det står med i deras anvisning?

Själv har jag märkt att tändmodulen inte riktigt hänger med i snabba varvtalsökningar men det är en annan historia.

Är Accelkablarna avstörda?

Med brytarlöst är det mycket viktigt att dom är det.

Jag vet inte om Pertronix modulen är känslig för detta men andra system som Unilite och MSD så är det ett krav.

Du kan också öka tändstiftgappet till ca 1.0mm utan bekymmer och du får mer energi till blandningen.

Tyvärr vet jag inte vad det sitter för kam i.....Än!!

Har köpt bilen nu i sommar så jag är ganska k*t på att bara köra bilen just nu.. :lol: ...Men lär väl riva lite i den i vinter dock..

Per B- Har kopplat Pertronix modulen utan förkopplingsmotstånd precis som du säger...

Och kablarna ska vara avstörda iaf enligt texten på kartongen...

Har även ökat gapet på stiften...

Men inget har hjälpt hittills :?

Får köra i min massagemaskin i sommar så får jag börja riva i vinter och kika om man hittar nåt...

Tack för svaren :D

Crane har/hade iallafall förr hydraulkammar dom kallar/kallade för Fireball.

Leta på crane.com

-Thomas-

P.S.

Vibrationerna behöver inte nödvändigtvis vara kamrelaterade, kan vara tändningen eller tomgångsblandningen också. D.S.