JohanT5 December 31, 2014 Report December 31, 2014 Hej,Jag har en -70:a med 9" bakaxel standard.Nu är det så att jag har ett litet glapp efter ca 2000mil sedan renovering.Vet inte ifall det är själva lagret som glappar eller om det är hela axeln som rör sig.Min fråga är vad skulle ni göra?Köra vidare som vanligt eller plocka isär och byta.Glappet är litet och det finns inga missljud.//Johan Citera
Per Berglund December 31, 2014 Report December 31, 2014 (redigerad) Du menar glapp genom att du drar i drivaxeln in och ut?Isåfall helt normalt...Beroende såklart hur mycket men känslan förstärks om man drar i däcket. Lagrets konstruktion är så. Det är inte alls samma typ av vinkelkontakt lager som sitter i framlagret.Eller menar du att det finns ett radiellt glapp? Då är det fel.Föresten kanske inte lagret är glapp.Dra ut drivaxeln och kolla att inte krympringen till lagret har flyttat sig. Ändrade %s av %s (%s) Citera
JohanT5 December 31, 2014 Author Report December 31, 2014 Jag har svårt att känna ifall det är ut och in eller i någon annan riktning.Men om du känner på din Musse, kan du då känna ett litet klonk?I så fall så somnar jag om.I annat fall så drar jag nog ut drivaxeln och tittar. Citera
Per Berglund December 31, 2014 Report December 31, 2014 Japp jag har en gnutta glapp trots helt nytt...fick anmärkning av en 20 årig besiktnings pojke men efter visat "factory manual" så var det lugnt Inget som varken hörs eller märks vid körning Mvh Per Berglund Citera
JohanT5 January 1, 2015 Author Report January 1, 2015 Tack för svaret.Då somnar jag nog om (med detta).Får se ifall det dyker upp lite tid, då drar jag ut drivaxeln och tittar.God fortsättning.//Johan H Citera
Recommended Posts