Tommy Iggesund December 31, 2014 Report December 31, 2014 Hejjag får upp felkoder som heter 1296 och 1298. Nu sen jag lade in en tuner som heter performance. har även street och race. Nyligen fått från Grufman. kan ju inte testa bilen för jag har den avställd i vinter.någon som vet något om koderna?eller en sida med svensk översättning?tacksam Citera
FastMagnus December 31, 2014 Report December 31, 2014 Hejjag får upp felkoder som heter 1296 och 1298. Nu sen jag lade in en tuner som heter performance. har även street och race. Nyligen fått från Grufman. kan ju inte testa bilen för jag har den avställd i vinter.någon som vet något om koderna?eller en sida med svensk översättning?tacksamrouble Code: P1296 5-Volt VREF Supply Not Present Possible Causes: MAP Sensor VREF circuit open between the Sensor and PCM MAP Sensor ground circuit open between the Sensor and PCM MAP Sensor is damaged or has failed PCM has failedhar du haft borta något? kolla först att alla kontaktstycken sitter på som dom ska.Funkade bilen med dom andra? Isåfall är det nog den tune filen som är kass Citera
Tommy Iggesund December 31, 2014 Author Report December 31, 2014 Ok , tack Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund December 31, 2014 Author Report December 31, 2014 Om jag släcker koden så tänds motorlampan när jag startar den . Ska lägga tillbaka original tunen , så får jag se om det är fel på tune filen Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund January 1, 2015 Author Report January 1, 2015 lägg tbx den gamla. och se vad som händerKan ju inte testa fullt ut. Är avställd, så länge dom saltar vägarna. Men 1 april är det väl tillåtet med sommardäck Citera
FastMagnus January 1, 2015 Report January 1, 2015 Kan ju inte testa fullt ut. Är avställd, så länge dom saltar vägarna. Men 1 april är det väl tillåtet med sommardäckden tänder motordata lampan ganska omgående om den ej är ok Citera
Tommy Iggesund January 1, 2015 Author Report January 1, 2015 den tänder motordata lampan ganska omgående om den ej är okDå är det ok nu. Varmkörde i en halv timme idag utan att lampan tändes Citera
FastMagnus January 2, 2015 Report January 2, 2015 Då är det ok nu. Varmkörde i en halv timme idag utan att lampan tändesundrar bara vad har du gjort mer med bilen? Ibland måste man manuellt gå in i tunerboxen och fixa en del inställningar Citera
Tommy Iggesund January 2, 2015 Author Report January 2, 2015 (redigerad) undrar bara vad har du gjort mer med bilen? Ibland måste man manuellt gå in i tunerboxen och fixa en del inställningarEndast öppet filter. Grufman fick dom uppgifterna innan dom beställde parametrarna, turnen har jag sen förra bilen -99, nu har jag en -05 Ändrade %s av %s (%s) Komplettering Citera
FastMagnus January 2, 2015 Report January 2, 2015 Endast öppet filter. Grufman fick dom uppgifterna innan dom beställde parametrarna, turnen har jag sen förra bilen -99, nu har jag en -05Vilken tuner box har du? Dom flesta "gifter" sig med bilen och då kan man bara tuna den bilen; Plugga in din box och läs av ch no i boxen och kolla att det stämmer överens med din bils chno Citera
Tommy Iggesund January 3, 2015 Author Report January 3, 2015 X4, jag har köpt filerna nyligen av Grufman med regnr på bilen så det stämmer säkert. Alternativet kan ju vara att skicka turnern till Grufman och dom lägger in filerna. Om filen skulle vara felaktig Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
FastMagnus January 3, 2015 Report January 3, 2015 Nej; ditt problem är om boxen är gift med annan bil Citera
Daniel Linde January 3, 2015 Report January 3, 2015 Alltså återställde du in gamla bil till original med din tuner innan du sålde den bilen?Har du inte gjort det så är din tuner "parad/gift" med din gamla bil.Då måste den först låsas upp mot en kostnad innan du kan mappa din nya bil.Därför skickas ofta tunern med när bilen säljs då nya ägaren vill/måste ha kvar mappningen och ev. vill mappa om sin bil igen om han/hon gör något mer på bilen. Citera
Tommy Iggesund January 3, 2015 Author Report January 3, 2015 Nej, den är inte gift med den gamla bilen. Den är unmarried , upplåst. Gamla bilen återställde jag innan. Har öppet filter till salu till mustang V8 -99. Hade även ett nytt trottelhus men det är sålt Citera
FastMagnus January 3, 2015 Report January 3, 2015 Nja riktigt så enkelt är det inte. Har du återställt den eller har sct gjort det ? Även om du tankat Tbx tune i den gamla bilen så är. Den fortfarande gift med den . Återigen kolla vilket chno boxen är knuten till Citera
Tommy Iggesund January 3, 2015 Author Report January 3, 2015 Sct, har återställt turnenSkickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund January 3, 2015 Author Report January 3, 2015 Beställde ju nya filer av Grufman som jag fick via e post. Vart sitter boxen på 05? Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund January 3, 2015 Author Report January 3, 2015 Grufman ville endast veta regnr och resterande förändringar som vilket öppet filter jag har och även däck dimensionSkickat från min iPad med Tapatalk Citera
FastMagnus January 4, 2015 Report January 4, 2015 då är det nog själva tune filen som är kass; sånt händer ibland bara att lägga en ny order isåfall. Du har sett att du kan ändra inställningar själv i tunern ibland kan det hjälpa för att få till det Citera
Tommy Iggesund January 4, 2015 Author Report January 4, 2015 då är det nog själva tune filen som är kass; sånt händer ibland bara att lägga en ny order isåfall. Du har sett att du kan ändra inställningar själv i tunern ibland kan det hjälpa för att få till detSka prata med Grufman Citera
Tommy Iggesund January 5, 2015 Author Report January 5, 2015 Felkoder i dag igen. 2196+2198Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
FastMagnus January 5, 2015 Report January 5, 2015 Felkoder i dag igen. 2196+2198Skickat från min iPad med Tapatalkdom felcoderna är relaterade till syre sensorerna kan vara både luft läckage på insugning sida eller kassa sensorer BLA. men i ditt fall känns det som programvaran. Citera
Tommy Iggesund January 5, 2015 Author Report January 5, 2015 Ja, lade tillbaka original filen. Då får jag inga felkoderSkickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund January 17, 2015 Author Report January 17, 2015 Nu har jag fått svar. När jag monterade det öppna luftfiltret så var det med ett plaströr som skulle sitta inuti insugsröret, det var avsmalnande och lite koniskt. Konstigt tänkte jag först, men sätter dit det i tron att det skulle öka insugshastigheten och med det bättre fyllnadsgrad. Men så var icke fallet. Nu är det bort plockat och jag får nu inga felkoder.Tack för hjälpen och tipset, Grufmansbil Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Recommended Posts