Jump to content

trimm till GT 95:a...öppet filter, modul, rör, säkningssats!


detay

Recommended Posts

Skrivet: Lör Maj 03, 2003 1:39 pm Ämne: TRIM!!!! Filter, rör, modul,stift,sänkningssats!

--------------------------------------------------------------------------------

HEj!

1.

Jag rattar en Mustang GT conv. -95 med en v8 på 5.0 liter.

Jag har fixat ett öppet luftfilter kit från k&n.. Är det nån som vet om jag behöver skärma av från varmluft? Jag kan ju testa men sulle vara tacksam om nån som använder ett öppet filter själv kan berätta om sina erfarenheter.

2.

Har även beställt en modul från Motor Nord som tydligen ska ge 10% extra. Är det nån som vet nåt om denna modul? finns det andra?

3.

Nån som kan rekomendera en sänkningssats?

Den svajar som orginal rätt mycke i vind och högra hastigheter

(efter 120km/h)

Hoppas nån kan hjälp mig lite på traven..

=)

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Kör en 93a med Cold Air Induction från BBK via Summit Racing... De uppskattar 10-14hk ökning...

Visst det kanske det gör... Märkte i allafall en markant skillnad på vridet från 120km och upp... och betydligt snabbare gassvar. Då var det ändå nytt filter i orginalburken.

Men fick en konstigt fenomen i början.. Startade man bilen när den var kall utan nån som helst gas, så gick motorn som värsta racemaskinen.. Riktigt vass och rapp tomgång... tills man gav lite gas - då blev allt ok igen...

Måste blivit några virvlar i luftmätarn eller nåt... men det lät kul...

Mitt filter sitter ju mitt i motorrummet och suger säkerligen varmluft i låga farter men i normalhastighet kan jag inte tänka mig att det har någon betydelse...

trä på en utsugsslang och tejpa i färdriktningen på spoilern eller nåt och testa.. kanske du får lite boost och mersmak.....

Finns mycket bonntrim som man egentligen inte ska syssla med men det ger ju erfarenheter och svar på massa frågor....

Ha det gott!!

John Eriksson

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis betsällt ett öppet filter från K&N, Hört att dom ska vara riktigt bra (57i gen2, ska tydligen ge upp till 15 hästar, o bra vrid vid högre varv). SKa bli spännande o se vad som händer, o framförallt hur det låter! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...