January 3, 201510 yr comment_141569 Totalt hjärnsläpp!!!Hur kopplar jag in denna tändspole? Den gamle som satt i bilen hade ett motstånd med bara en kabel den nya har två Hmmm Titta på bilderna.
January 3, 201510 yr comment_141572 Kromade spolen har ett så kallat förkopplingsmotstånd.Under gång ska strömmen gå via motståndet och in i spolen.När du startar bilen ska ström utan motstånd gå direkt in i spolen.Men nu tycker jag mig se att du har ett Ford Duraspark II tändstystem.Jag kan inte exakt hur det fungerar då den går genom en kontrollmodul.Enklast är att du köper rätt spole för systemet istället för det där 99kr kromspolen som troligen bara är skräp ärligt talat!
January 3, 201510 yr comment_141575 Googlade lite på Duraspark och det verkar som den likt äldre brytare kräver 12volt på startström och under drift ska det gå genom motståndetHär en bild jag fann
January 4, 201510 yr Author comment_141590 Okej tack.Satt å läste haynes igår. Det konstiga är att där nämner dem inget om något motstånd. Man ska bara kanske hoppa över motståndet helt eller. Vad tror du? Eller så leder man alltid strömmen genom motståndet. PS den kostade mer än 99kr ;-)
January 4, 201510 yr comment_141591 Ford använder ofta en motståndskabel så det finns ingen motstånd fysiskt. Bästa är att du mäter hur många Volt som kommer i kabelnSkickas från min iPad via Tapatalk
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.