Göran i Varberg January 18, 2015 Report January 18, 2015 Jag håller på att montera in motor med automatlåda från en 1995 5.0 Mustang i en 1969 Mach1.Skulle vilja ha tips från någon som trixat med något liknande hur man löst själva växelreglaget, vill gärna ha kvar gamla spaken i bilen kopplat till den nyare lådan, har sökt och hittat en del på nätet men det skulle vara kul att höra era tankar.Göran i Varberg Citera
Per Berglund January 18, 2015 Report January 18, 2015 (redigerad) Den finns en adapter att köpa så det är inga problem.Denna har jag monterat inhttp://www.summitracing.com/int/parts/pma-pass53104Sen finns det dessa 2 http://www.summitracing.com/int/parts/lok-ata-1000/overview/http://www.summitracing.com/int/parts/lok-ata-1001/overview/Enda som skiljer dom åt är olika spår Ändrade %s av %s (%s) Citera
Göran i Varberg February 12, 2015 Author Report February 12, 2015 Jag har fått hem kitet, men... axeln saknar den utvändiga tappen som vrider växellägesgivaren. Den är dessutom ihålig, märkligt, nån som monterat en dylig mojäng? Ska försöka lägga in bild på vad jag menar Citera
Göran i Varberg February 12, 2015 Author Report February 12, 2015 Alltså när jag skrev ihålig menade jag att det är hål rakt igenom... Citera
Göran i Varberg February 12, 2015 Author Report February 12, 2015 Mja... jag har köpt ett kit till aod låda, men har en aode, shit. Att det är hål rakt igenom är till för axeln för tv-cable. Citera
Tbird February 13, 2015 Report February 13, 2015 Oooops.Hoppas du vet att en AODE låda måste ha en elektronisk styrning för växlingarna.Lika med 4R70W.AOD är den som styrs på gammalmodigt sätt utan elektronik.Det bästa kitet för styrningen, vad jag vet är Baumann enginering. Japp smakar det så kostar det.http://www.becontrols.com/aode.htm Citera
Göran i Varberg February 14, 2015 Author Report February 14, 2015 Jo det vet jag, har både motor med tillhörande låda med kablage och styrboxar från Mustang GT -95.Detta lilla missöde får lösas på ett eller annat sätt. Citera
Per Berglund February 14, 2015 Report February 14, 2015 Jo det vet jag, har både motor med tillhörande låda med kablage och styrboxar från Mustang GT -95.Detta lilla missöde får lösas på ett eller annat sätt.Vet inte vad du köpte men går inte axeln använda ändå?Fyll upp hålrummet i axeln med silicon eller gänga upp och sätt en bult med tätande loctite.Mycket är lika mellan AOD och AODE fysiskt Citera
Göran i Varberg February 14, 2015 Author Report February 14, 2015 Jodå den går nog att använda ändå, dock får jag flytta över den lilla stumpen som petar ut från lådan och vrider den elektriska sensorn som talar om för datorn vilket läge som är valt.Om den behövs, kanske räcker att vrida sensorn till läge D och bara låta den stå där alltid, den styr startspärr och backljus vad jag läst mig till men jag vet inte om den behövs för själva körningen Citera
Göran i Varberg August 19, 2015 Author Report August 19, 2015 Bilen reg.besiktigad och laglig att köra med, körde 70 mil i helgen när vi besökte Ronneby.Kan varm rekommendera aod eller som i mitt fall aode,underbart.mvh Göran i Varberg Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.