PutteMustang February 6, 2015 Report February 6, 2015 Hej,Håller på med mitt fjäderbyte och upptäckte en dålig spindelled.Tänkte ta med bärarmen till jobbet och pressa ut den. Får dock inte ut den ena skruven till bärarmeneftersom styrservot är ivägen. I haynes manualen står det att styrservots skruvar skall lossas ochatt servot skall lyftas lite för att få ut skruven. Jag tog bort skruvarna men det går inte att lyfta eftersom servot sitterpå två "hylsor" som sitter fast. Även om servot satt löst så är det ju rör anslutna som inte går att flytta hur som helst.Det kan väl inte vara möjligt att man ska behöva ta bort servot för att få bort bärarmen?Är lösningen att skaffa ett verktyg och pressa ut spindelleden med bärarmen kvar?Tacksam för hjälp / Patrik Citera
Per Berglund February 7, 2015 Report February 7, 2015 Enklast är att lämna det till en verkstad som har pressverktyget....En stor pressbygel.För dom tar det knapp 1 timme så det är inte värt att riva och jävlas med detta.Man tar inte bort bärarmarna!Jag gjorde detta på en Musse hos en verkstad och har för mig de tog dryga 1000-spänn för båda sidor.Byt båda sidor! Dom här spindellederna torkar ihop och skär rätt snabbt. Citera
PutteMustang February 7, 2015 Author Report February 7, 2015 Tack! Jag har lyckats låna pressverktyget och fått ur leden. Köpte en ny led hos Grufman men jag måste ha fått felför den var för liten och ramlade ur hålet??? Får ringa dem på måndag. Lämnar nog in den nästa gång som du föreslår. Citera
Recommended Posts