Jump to content

Recommended Posts

Hej alla.

Jag blev nyligen en lycklig ägare till en Mustang GT från 2008. Är verkligen superglad att jag tog steget och köpte mig en sådan här bil!

Så nu skall det skötas och pulas :D Vet att bilen ev skall in på service men iom att jag är skeptisk till att låta någon annan pilla på min bil (jobbar själv med bilar så jag vet hur dom brukar behandlas) vill jag göra allt själv!

Det första som skall göras är ny olja och filter. Var köper jag det bäst? Vad är det för rekommenderad olja till bilen? Filter, var hittar jag det?

Några filter alternativ jag bör undvika?

Sedan skall bromsvätskan bytas.

Har funderat på nya stift också. Vilka rekommenderas? Märker att bilen ibland går lite ojämnt dom första sekundrarna efter kallstart. Tycker det då kan vara logiskt att byta stift för att se om det hjälper. Bilen har stått väldigt länge så det är nog lite risk för att det är gammalt bränsle. Kanske inte hade skadat att hälla i någon variant utav injektorcleaner? Blir kanske tom bättre så fort den fått i sig lite nytt bränsle och fått rulla några mil? Vi får se.

Läste någonstans att man kan göra en spjällkalibrering. Kanske också är någonting att göra?

Vet ej heller om bilen kanske har varit strömlös innan jag kom och köpte den. Vad jag förstår glömmer den då sin "tomgång adaption". Kanske skulle prova att göra om den och se om det blir bättre?

Jaja. Det jag behöver först är olja, filter, tändstift. Så var köper man dessa grejor bäst?

(redigerad)

3936623aaf6209d4991c4ad962695d45.jpg

Hej

Grattis, till valet av bil. Jag köpte min i höstas en GT Cab -05.

Grufmansbil har det du behöver. Dessa stift är det till min, som jag bytte.

Finns tips , kolla in deras sida för. Byte av tändstift. Olja å filter har dom och det mesta till Musse

Skickat från min iPad med Tapatalk

Ändrade %s av %s (%s)

eller beställ på Grufman de du behöver, tvivlar starkt på luftfilter :rolleyes:

5w20 - Olja

FL820S - Oljefilter

FP53 - Kupefilter

FA1773 - Luftfilter (om det inte redan är bytt till något häftigare)

för att kunna att snabbt kunna jämföra på sidan har du sökorden först ovan

Tackar! Gruffman skall jag titta på! Enkelt att köpa allt på ett ställe!

Filter blir det inget. Sitter någon variant utav öppet filter som det står Ford racing på. Typ kn filter.

Skickas från min iPhone via DX8