göran cmc 302 September 15, 2004 Report September 15, 2004 Ett antal av våra nya medlemmar har under sommaren inte fått sitt utlovade medlemsmaterial.Klubben utlovar 3-6 veckors leveranstid och det har vi hållit under hela 2004.Våra problem är idag 2, dels ett antal inbetalningar utan någon som hels referens om vem som betalat samt vårt Postverk som har en eminent förmåga att inte klara av leveranser av post och material inom utlovad tid eller överhuvudtaget.Vid samtal med Postverket får man följande kommentarer:A. Inte lagt på materialet ( trots att vi skickar i klump på ett kontor )B. Inte adresserat det rätt ( trots att vi kan visa samtliga adresser )C. Våra paket går sönder och kan inte levereras. D. Inte förstå någonting ( det är i alla fall inte deras fel )Livet är inte lätt i statliga Svedala eller .......... ?ALLTSÅ :Ni som inte fått material efter 6 veckor - hör av Er till undertecknad via mail så får vi ordna ett nytt utskick.goranfor@spray.se Citera
Micke B September 15, 2004 Report September 15, 2004 Men man blir ju inte förvånad,posten är väl ett företag där staten är med och styr och ställerOch alla vet väl att det finns regler och lagar och SEN finns det regler och lagar :wink: "Säkert som ett brev på Posten"Undra varifrån det uttrycket kommer ifrån Citera
Mange September 16, 2004 Report September 16, 2004 "Säkert som ett brev på Posten"Undra varifrån det uttrycket kommer ifrån Säkert från någon med antingen väldigt sjuk humor eller ett välutvecklat sinne för ironi. Citera
Micke B September 22, 2004 Report September 22, 2004 Man börjar bli lite irriterad på det här nu ,jag måste nog ringa och prata med posten för jag har fortfarande inte fått ett utskick och en bekräftelse om medlemsskap i klubben Citera
Tommyax September 22, 2004 Report September 22, 2004 Hmm, jag mailade ovanstående mailadress den 18:e har inte hört nått än.Då jag betalat via internet och har allt svart på vitt att det är betalt och kommit fram samt bifogat namn och adress. Visst börjar man fundera,,,,Tommy. Citera
Micke B September 22, 2004 Report September 22, 2004 Själv fick jag svar från Göran den 7/9 och han skulle skicka nytt,det gammla kunde ha kommit bort på posten så nu funderar man man om även det nya har kommit bort av någon KONSTIG anledning Jag betalade den 3/7 tror jag det var(internet) Citera
göran cmc 302 September 22, 2004 Author Report September 22, 2004 Tyvärr så har inte klubben en heltidsanställd sekreterare som kan skicka ut material i samma sekund som som ni mailar.Vi önskar naturligtvis att så var fallet men nu är verklighetet en sekreterare på ideell basis och för att få en hanterbar arbetsbörda så samlar vi normalt ihop utskick till ca 1 ggr / månad.När det gäller de som kommit bort i posten så har vi även här naturligtvis inväntat de som skulle svara på mitt mail innan vi skickar ut en ny omgång till Er som inte fått material -.detta går ut denna vecka.Vi kan inte som ideell klubb hantera postens misstag på ett sekundsnabbt sätt - en del gamla medlemmar har tydligen inte heller fått material på ibland ett helt år men inte hört av sig förrän nu - man kan undra varför.Vi gör så gott vi kan när vi väl får reda på problemen - men det blir inte bättre av ironiska och insinuanta kommentarer - då vi faktiskt inte har någon del i dessa problem.Så tänk efter lite innan ni offentliggör ert missnöje, men ring gärna till posten / bomba med mail eller annat så att missnöjet hamnar på rätt ställe. Från några i klubben som jobbar i sitt anletes svett för Er. Citera
Micke B September 22, 2004 Report September 22, 2004 Nu vet jag inte hur dom andra tycker men personligen riktar jag inte missnöjet till er som jobbar ideelt i klubbenFörsta tanken som slår en är ju att det måste ju handla om stöld om så mycke medlemsmaterial försvinner från postenMen det finns väl någon på posten som är diggar Mustanger Citera
Micke B September 23, 2004 Report September 23, 2004 Kan medela att den här gången var det väl ingen på posten som behövde medlemsmaterial från mustangklubben,för jag fick mitt idag Citera
Tommyax September 23, 2004 Report September 23, 2004 OK, jag fick mitt "medlemskit" idag.Tack mvh Tommy. Citera
Recommended Posts