Rambo September 15, 2004 Report September 15, 2004 HejUndrar om någon kan rekommendera någotbra lim som ska användas för att limmadiverse gummitätningar bla runt dörrarnaoch bagageluckan?? Citera
Pernolf cmc 558 September 15, 2004 Report September 15, 2004 kontaktlim?PL400?Jag har använt kontaktlim när jag limmar tygtätningar runt takluckor, det funkar kalas, gjorde det på en bil runt 95, och det var tätt och fint när jag sålde den hösten 2003. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 15, 2004 Report September 15, 2004 Hej.Finns även ett vattenbasserat kontakt lim somär mycket användbart till lister och inredning,fördelen med detta lim är den långa torktiden somgör att man kan montera om om det skulle bli något fel.Det är också snält mot dina fingrar och är ävenbra att använda på spray bättrade ytor där andra typer av kontakt lim oftast löser upp färg mm.CASCO Vattenbasserat kontaktlim finns hosvälsorterade byggvaruhus, detta lim kan köpasi små lätt använda flaskor med pip. :wink: Citera
Gäst September 15, 2004 Report September 15, 2004 Hej.Finns även ett vattenbasserat kontakt lim somär mycket användbart till lister och inredning,Lars det är för bygg inomhus och funkar inte på bil Får inte frysa Har själv testat och det höll ej Citera
Lygdman cmc813 September 15, 2004 Report September 15, 2004 Bostic har fungerat för mig (dock lång torktid) finns på många ställen Citera
Gäst September 15, 2004 Report September 15, 2004 Se produktblad.http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Casco%20Contact%203880.pdfKladda detta på skivorna som sitter på "quarter panel" skivorna som sitter baktil vid taket.Vinylen lossnade en varm fuktig dag.3M spraylim fixa biffen permanent.Dyrt dock men bra! Citera
Pernolf cmc 558 September 15, 2004 Report September 15, 2004 Se produktblad.http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Casco%20Contact%203880.pdfKladda detta på skivorna som sitter på "quarter panel" skivorna som sitter baktil vid taket.Vinylen lossnade en varm fuktig dag.3M spraylim fixa biffen permanent.Dyrt dock men bra!Jag har också provat spraylim från 3M, jepp, det funkar kalas!Dock så tyckte jag att det var fruktansvärt kladdigt att hålla på med..och sen är det ju väldans dyrt. Citera
Fredrik fd 863 September 16, 2004 Report September 16, 2004 Prova "Marin & Teknik" på tub eller patron alternativt "Sikaflex" bägge finns som svart. På min bil hade listerna limmats med kontaktlim, fruktansvärt fult om man ser minsta lilla av den gula sörjan, plus att det nästan alltid härdar och blir för hårt efter ett tag - med följd att listen lossar, som min hade gjort. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 16, 2004 Report September 16, 2004 Hej.Finns även ett vattenbasserat kontakt lim somär mycket användbart till lister och inredning,Lars det är för bygg inomhus och funkar inte på bil Får inte frysa Har själv testat och det höll ejHej Pelle.Jag har använt detta casco lim på tre renoveringar,till innertak och gummi lister och det har fungerat perfektför mig. Det är givetvis viktigt när man limmar att ytan är ren frånfet mm, torka alltid av med T-Röd innan limning. :wink: Att det inte fungerar på Svensson bilen kanske är rätt denstår väll alltid ute i fukt och kyla. Men när det gäller hobby fordon typ Mustang kan jag intetänka mig att den pärlan står ute en längre tid. Reserverar mig för Hobby bilar som kanske vinterförvarasi kallgarage. :wink: Citera
Recommended Posts