Jump to content

Recommended Posts

Det är ganska billig samtalstaxa till USA typ 10 öre minute så inte så farligt att ringa supporten (på jobbets bekostnad dessutom),

Det löste sig med tunern, SCT supporten fick lägga in någon slags "recovery" som jag körde.

Dock fick jag ett lite mystiskt nytt problem när jag la in tunen. Skiffnyckel lampan tändes på instrumentbrädan. Även om jag sedan la tilllbaka orginaltunen så förblev lampan tänd :|

Bilen går bra dock, och blir inte längre varm så som den blev innan tunen (engine running too lean / för mkt luft och för lite bränsle). Fattas bara att reda ut varför lampan tändes för har inga felkoder. Borde inte vara så att jag har lite motorolja eller behov av service då jag var inne och servade bilen hos grufman i höstas men återstår att se.

Ska även prova att släcka lampan genom att koppla bort batteriet 30 min eller så, har inte haft tid ännu bara för igår var det begravning.

Skiffnyckellampan beror på problem mellan gaspedalen och spjällhuset eller att spjällhuset inte beter sig som förväntat. Detta är ett väldigt allvarligt fel. Beroende på hur allvarlig så kommer bilen att gå in i diverse hjälpprogram för att i sista utväg stänga av bränslepumpen och spjällhuset helt. Allt för att undvika att bilen ska skena iväg. Gissa om ford blivit stämda då

Skiffnyckellampan beror på problem mellan gaspedalen och spjällhuset eller att spjällhuset inte beter sig som förväntat. Detta är ett väldigt allvarligt fel. Beroende på hur allvarlig så kommer bilen att gå in i diverse hjälpprogram för att i sista utväg stänga av bränslepumpen och spjällhuset helt. Allt för att undvika att bilen ska skena iväg. Gissa om ford blivit stämda då

Hej, Jag hoppas att du har fel :( :(

Jag läste liknande saker på google men det verkar inte stämma till 100% med min bil, jag har exempelvis Inga felkoder alls... Det är lite konstigt att det skulle uppkomma av en tune och utan att jag ens körde bilen från parkeringen.

Jag har även läst att det kan bero på andra saker och min bil verkar inte vara i "limp-mode" utan den rullar på hur fint som helst.