Draken March 22, 2015 Report Share March 22, 2015 (redigerad) Lika bra att slänga upp en tråd på mussen jag med 289an byts ut mot en helrenoverad 351W. Byter garage innan.. 351W när jag köpte den. . Dax för demontering Valda att köpa nya toppar istället för att renovera Motorutrymmet måste ju snyggas till innan motorn åker ner.. Batterihyllan har gjort sitt så ny åker i efter att plåten har bytts ut under hyllan... Kabelstammen byts ut också Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird March 22, 2015 Report Share March 22, 2015 Ser bra ut.Verkar varit en trött motor innan renovering, speciellt kamdrivningen.Var vänlig förklara bilden med stressplatta monterad och alla slangarna.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken March 22, 2015 Author Report Share March 22, 2015 Rengöring av kylkanaler med vatten/citronsyra... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken April 28, 2015 Author Report Share April 28, 2015 Kardan såg inte så rolig ut så den slipas ner och lackas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin May 1, 2015 Report Share May 1, 2015 Börjar se bra ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 2, 2015 Author Report Share May 2, 2015 Lite plåtjobb står på schemat..Byta plåt under batterihyllan..Det har skramlat lite i högerskärmen som jag trodde satt löst..När jag tog bort den så satt det en elantenn innanför som va bortkopplad och så har man satt en vanlig antenn ovanför =/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 9, 2015 Author Report Share May 9, 2015 Inkörning Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 10, 2015 Author Report Share May 10, 2015 Byter lite plåt..Ny plåt på platsSlipar vidare..Tornen är även förstärkta och Monte carla stag inhandlat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 10, 2015 Report Share May 10, 2015 De ena gav de andra. Här med ser jag Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Passar på att bort gammal underredsmassa och slipar rent =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 31, 2015 Author Report Share May 31, 2015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 31, 2015 Author Report Share May 31, 2015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken October 10, 2015 Author Report Share October 10, 2015 Lådan är nu iordninggjord av JAMS AB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken October 10, 2015 Author Report Share October 10, 2015 Sprickor som hittats är nu fixade.Tornen är även förstärkta.Gångjärnen infästningar va inte så det vart ny plåt och nya muttrarSkrapar bort gammalt skit undertill.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken March 22, 2016 Author Report Share March 22, 2016 Vart lite mer plåtjobb.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken April 25, 2016 Author Report Share April 25, 2016 Det jag ångrar i efterhand är att jag inte köpte hel golvplåt istället för 2 delar.. Men det är bara att köra på! Började slipa ner bakskärmen för att se vad som döljer sig under spacklat.. Ser helt ok ut.. Lite småfix 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken June 25, 2017 Author Report Share June 25, 2017 (redigerad) Har varit lite dålig på att uppdatera tråden =/ Men det händer saker =) Håller på att byta golvet .. Ångrar i efterhand att jag inte köpte ett helt golv istället för lösa plåtar. Plåtarnas veck mot tröskeln stämmer inte på båda sidorna. På dom lösa bitarna på förarsidan så är vecket uppåt och på högra sidan som är en hel plåt så är vecket nedåt Snart klar med golvet... Ska slipas lite och tennspacklas. Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken June 25, 2017 Author Report Share June 25, 2017 Bakskärmarna va inte så fina under allt spackel så det blir att byta skinnet. 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken December 28, 2017 Author Report Share December 28, 2017 Går sakta framåt just nu.. Tennspacklar svetsfogarna Slipar vidare Köpte nya lysen med led när jag va i staterna. 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken April 7, 2018 Author Report Share April 7, 2018 Kittat klart.. snart dax för body och färg. n Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
J&K Johansson April 8, 2018 Report Share April 8, 2018 Ser ut som nytt:) Kul när det börjar vända och gå åt rätt håll!! Mycket jobb är det :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird April 8, 2018 Report Share April 8, 2018 Riktig seriös renovering, grattis. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken April 17, 2018 Author Report Share April 17, 2018 On 2018-04-08 at 20:25, Tbird said: Riktig seriös renovering, grattis. Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken September 12, 2018 Author Report Share September 12, 2018 På väg till nya garaget .. Skönt att ha en 2 pelar lyft i nya garaget Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas302BOSS September 12, 2018 Report Share September 12, 2018 Riktigt trevligt projekt. Lycka till. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts