ezkash September 20, 2004 Report September 20, 2004 Förstår inte riktigt vad som händer och ska förklara så gott jag kan ihopp om att någon kan hjälpa mig.Batteriet orkar inte dra startmotorn ibland, kan gå veckor emellan tillfällena. Igår hade jag stannat vid en mack och efter det startade inte bilen, gick inte ens att ta ström från en annan bil. Elkablarna blev riktigt heta och efter pluskabeln sitter en liten svart klump som strömen går in i, den blev glödhet. Vad är det för något, har inte sett det på andra bilar...Bilen är en Mustang 3,3 Aut -81Tacksam för svar! Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2004 Report September 20, 2004 Hej.Mycket vanligt på USA bilar att startreläet ärslitet, eftersom det är mekaniskt.Byt detta relä eller rengör alla anslutningar påreläet det brukar oftast bli oxider på elanslutningarnaoch då orkar inte strömmen fram. :wink: Citera
Peter CMC771 September 20, 2004 Report September 20, 2004 Hej Lasse.Är det drömbilen du har på profilen . Du & Jag kanske skall prova på bromma nästa år hi hi hih hi hi hi Citera
hgz September 20, 2004 Report September 20, 2004 Hej!Kolla in den här länken..http://www.network54.com/Forum/message? ... 1084201860Där kan det tänkas hittas nåt matnyttigt.. vad jag vill säga är, att det kan vara dålig kontakt mellan motor och jord..Mvh Herman Citera
ezkash September 21, 2004 Author Report September 21, 2004 Bytt startrelä, väntar på att batteriet ska bli uppladdat... Men startrelät blir grymt varmt, är det normalt eller är det läge att fortsätta att felsöka? Citera
Recommended Posts