Jump to content

Elfläkten går ofta på min GT -06


Wallentin

Recommended Posts

Hej!

Har en mustang gt -06 där elfläkten går rätt mkt. Tänkte höra om fler har problem med det? Kör man i stan så går den i princip konstant. Har sprillans ny vattenpump och termostat. I min sct tuner så ska fläkten starta på lågfart vid 90 ´c. Den ligger stabilt och fint i temp annars, kanske skulle prova med en termostat som öppnar tidigare, eller så är tempgivaren kass. Någon mer som har det likadant? :)

Mvh Marcus

Link to comment
Share on other sites

Stäng av ACn så går nog fläkten mindre.

Gör så även med ac´n avslagen :)

Har du en tune i bilen går fläkten nästan jämt.

Skickas från min iPhone via DX8

Ja, jag har ju det. Så är väl därför. Ska prova att andra starttemperaturerna för fläkta i handdatorn och se om det blir bättre

Link to comment
Share on other sites

Tänk bara på att mustang eller rättare sagt 3V motorn tydligen är lite känslig för värme!

Har fått till mig att den inte gärna skall gå över 105 grader.

På min har jag känt att det nog är lika bra att acceptera att fläkten går oftare med tune. Antingen det eller montera egna tempgivare som visar exakt vad det är för temp jag har i motorn och ställa fläktarna efter det. Som det är nu vet man ju inte riktigt vad det är tempgivaren visar eller ens om de tempvärden som ligger i tunen är helt korrekta?

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

Tänk bara på att mustang eller rättare sagt 3V motorn tydligen är lite känslig för värme!

Har fått till mig att den inte gärna skall gå över 105 grader.

På min har jag känt att det nog är lika bra att acceptera att fläkten går oftare med tune. Antingen det eller montera egna tempgivare som visar exakt vad det är för temp jag har i motorn och ställa fläktarna efter det. Som det är nu vet man ju inte riktigt vad det är tempgivaren visar eller ens om de tempvärden som ligger i tunen är helt korrekta?

Skickas från min iPhone via DX8

Ja, det har du helt rätt i :) Det är ju iofs bra att de kyler. Som du säger så vet man ju inte riktigt om man kan lita på att det är rätt- Enligt min handdator så skulle den starta på lågfart vid 90 grader och vid 100 går den upp på fullvarv. Så får se hur man gör :) Man vill ju inte höja det översta värdet mer iaf :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...