Jump to content

Sync


rockness

Recommended Posts

  • 1 year later...

Kan tillägga att det nu (äntligen) dykt upp en Gen1 4.6-uppdatering efter alla strul som Ford hade med v4.4. För oss med MY 2011 Sync så har vi ny fått nya finesser som att AppLink och låtinfo i displayen funkar (inte bara Bluetooth Media-texten). Dessutom funkar nu streamingappar mycket bättre från iPod (USB) då Sync inte kräver att den ska spela en iTunes-låt för att släppa igenom ljudet.. Meddelandeprofilen (MAP) över Bluetooth ska funka nu också, men den har jag inte testat ännu.

Jag gick från v3.1 som jag haft från fabrik, inga uppdateringar har funnits tillgängliga för mitt system förrän v4.6 dök upp. Såklart, om allt funkar som man vill så ska man ju inte mickla med det, men jag kan definitivt rekommendera den här uppgraderingen.

Som nämnts i tidigare inlägg så är det owner.ford.com som gäller för nerladdning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 minute ago, Tommy Cavallin said:

Vad är det, sync?
Jag har en GT cab 2012

Skickat från min iPad med Tapatalk

Sync (eller SYNC kanske det egentligen ska skrivas insåg jag nu) som i den lilla Microsoft-lådan som hanterar musikuppspelning via USB/iPod och Bluetooth i stereon. Den ska finnas i alla trimvarianter förutom Base på dessa årsmodeller. Det är också den som hanterar röststyrningen av stereon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...