Jump to content

Chassienummer 1969


lunben03

Recommended Posts

Hej, var in på bilprovningen idag i annat ärende men passa på att att prata med en kille jag blev hänvisad till.

Det är ju det här med chassienummer igen, han påstod att det skulle finnas instansat original i motorrummet.

Jag har letat men utan resultat. Finns det nån här på forumet som har en 69a som kan tala om för mig var jag ska leta

och ev, kan lägga in en bild på numret vore det kanon, jag vore mycket tacksam om jag hitta nåt. Annars skulle det bli att stansa in ett o regbes på det sa han. Känns ju lite onödigt...

Ludde

Link to comment
Share on other sites

Är det en svensksåld -69:a så finns bara originalet och det finns under infästningarna till skärmarna.

Då måste man plocka av framskärmarna för att se numret.

Men är den importerad så finns det förmodligen instansat någonstans på bilen.

Kan vara lite var stans.

//Johan

Link to comment
Share on other sites

Bilen är en Mach 1 1969 och är importerad 1972. Har lyft båda framskärmarna och konstaterar att där fanns tyvärr inget.

Borde ju finnas någonstans, nån annan som nån ide om var man kan leta?

Ludde

Link to comment
Share on other sites

Ska väl vara instansat vid skärminfästningen,du ska inte behöva lossa skärmen för att se det.

Är skärminfästningarna bytta kanske / överspacklat / målat ??

Har sett någon som haft instansat på/vid stötdämpartornet.

Link to comment
Share on other sites

Dom brukar ha rostat bort dom där numren. Så någon före dig har lagat rosten.

Men du kan stansa in nya själv.

På min har inte sbp klagat tidigare. Dom har nöjt sig med nr på instumentbrädan.

Ja har ägt min sen 2003.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Var och besiktade min svensksålda Mach I 1969 inget tjafs om chassinr som ska vara instansat har renoverat bilen och inte kunnat hitta något sådant :)

Ändrade %s av %s (%s)
felstavat
Link to comment
Share on other sites

Bilen är original o rostfri, väl aldrig svetsad, ej heller massa färg som kan dölja, konstigt om det inte skulle finnas instansat någonstans.

Blir väl som ett lotteri när man ska in på bes, går väl igenom om det är "rätt" bes.man ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...