Henke cmc 2171 April 22, 2015 Report Share April 22, 2015 Jag jagar ny lack till min 70:a. Lättare sagt än gjort. Alla verkar prioritera enklare försäkringsärenden..Fick ett pris på 650+moms/ timme+materialDetta avser då ev rostlagning, förarbete, lack och slutligen polering.Är det ett bra pris jag har fått? Jag har inget att jämföra med.Kommer självklart förbereda bilen själv så mycket som möjligt för att spara tid hos lackarn.Någon som har erfarenhet?Mvh henke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 April 24, 2015 Report Share April 24, 2015 Begär ett fast pris på allt , annars lär det kosta 100000:- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund April 24, 2015 Report Share April 24, 2015 650kr/tim låter rätt nivå för den typen av arbete.Det är högre på de flesta vanliga verkstäder.Rostlagning kan de omöjligen sätta fast pris på men lackeringen utan direkta överraskningar ska inte vara något problem sätta ett fast pris på.Det är klart de prioriterar försäkringsärenden eftersom bolagen är en fast återkommande kund.Jag skulle aldrig binda upp en verkstad en hel vecka för att lackera en hobbybil så jag förstår det kan vara svårt hitta en lackverkstad.Det kan ju betyda att man förlorar det man lever av år ut och år in.Enklast jaga runt bland mindre lackare men de försvinner mer och mer och kvar är de stora ackrediterade lackverkstäderna som oftast är omöjliga för privatpersonerTänk efter också vad din budget är! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin April 25, 2015 Report Share April 25, 2015 Fast pris Henke absolut inte Timpris. Strippa bilen så mycket som möjligt slipa av den så att all rost är synlig sen åker du o. visar upp den för lackeraren.Då är det lättare för han o. ge ett pris. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts