Lars Andersson September 28, 2004 Report September 28, 2004 Hej Har en 65:a C4 som när den är kall fungerar utmärkt.Men när den är varm måste varvas upp för att ta sig ivägVad kan detta bero på?Skall oljekylare skaffas?Räcker inte kylningen? kört ca:500 milverkar inte som den tar någon skada av detta eller?Väl rullandpå vägen går allt som klockan.Varför måsten den varvas för att komma igång?Mvh 1177 Citera
Stefan cmc 1169 September 29, 2004 Report September 29, 2004 Har också en C4 som inte vill riktigt fast när den är kall, den slirar och ibland går den ur och hoppar sen i igen av sig själv. När den är varm går den bra. Citera
Gäst September 29, 2004 Report September 29, 2004 Hej på er!Bådas problem är ganska typiskt för slitna lådor.Det är svårt att pricka in exakt vad det kan vara eftersom lådornas funktion är mycket komplex.Eftersom dom fungerar olika beroende på temperatur så är det iallafall någon med hydraliken som hindras eller inte fungerar.Eftersom olja är lite trögare när den är kall så funkar hydaliken oftast bättre eftersom trycket inte läcker ut.Oljans viskositet funkar som en packning kan man säga.När den blir varm och tunn så håller inte trycket och det läcker genom gamla packningar och tätringar och slirning kan uppstå.Och andra sidan så funkar mekaniken bättre när den är varm!Styrventiler kan kärva och fastna när lådan är kall men när arbetstempen är upp så glider allt lätt!Som ni förstår är det väldigt svårt då att peka på en specifik grej.Grundläggande felsökning innan ni gör något stort kan vara...1) Justera länkage och vajrar så allt står rätt. Växelreglage får inte stå det minsta fel2) byt slangen till vacumklockan.Kolla att den verkar funka genom att suga i slangen.Byt klocka om ni vill då den bara kostar typ 100spänn....Provkör!3) Kontrollera främmre banden som är en service åtgärd.Justera enligt service bok....Provkör!4) Sista och lite mer avancerat är att lossa oljetråget och plocka ur hela styrenheten. Innan ni lossar allt kolla filtret först. Om det verkar igensatt så börja med att rengöra det först.Plocka isär styrenheten med HÖGSTA renligehet,noggranhet och i lugn och ro. Ge er inte in i detta om ni känner er osäkra på att skruva med denna Skit i styrenheten är en orsak till att ventiler inte funkar som det ska. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.