Jump to content

Recommended Posts

Hej.Jag har lämnat min bil för slutmappning hos marco på performenscenter syd.Men den bara visar felkoder va gäller bränsletrycket det hoppar upp o ner.Han har plockat delar ifrån en liknande bil men det blir inte bättre.Har bytt bränsletrycks givare men det hjälpte inget det heller.Han står mållös ,har någon några tips lr va gör jag.Bilen ifråga är en svt cobra med whipplekompressor o dubbla gt 500 pumpar.Cobra jet spridare till sprutet .Tipps mottages gärna.Mvh Bosarpan.

Vilken årsmodell är det?

Om det är 2003-04 SVT Cobra:

När började du få problem?

FRPS Fuel rail pressure sensor, är det givaren du provat att bytt?

Dessa bilar har returnless bränsle system, alltså ingen returledning till tanken.

Datorn styr via FDPM (fuel pump controller) spänningen till bränslepump(ar).

När man byter till större pumpar ska tabellen för spänning kontra flöde justeras (en självklarhet för en som tunar bilen).

Om du bytt till 2 GT500 pumpar så klarar inte 1 st FDPM belastningen.

Har för mig att 1 FDPM klarar max. 20A, 2 st GT500 pumpar belastar max en bit över 20A, tror det är närmare 30A.

I en GT500 sitter det 2st FDPM, detta så varje pump får spänning från sin egen FDPM.

Det man kan göra är att skaffa en till FDPM och uppgradera/koppla om matningen till pumparna.

http://www.svtperformance.com/forums/showthread.php?617207-GT-Pumps-Dual-FPDM-and-fore-hat-install

Har du otur så är strömmen för hög för FDPM och den slår av och på hela tiden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...