Jump to content

Spacers. Någon som är kunnig på detta?


Stefan Ryen

Recommended Posts

Hejsan alla Mustang Lovers där ute.

Sommaren är äntligen på G och man har vart ute lite då och då och rastat sin pärla. Lite uppfräschning av bilen blir det ju också, lite stripes osv. Men nu har jag funderat på att sätta spacers på bakhjulen. MEN jag är osäker hur breda man ska ha. Någon som vet redan nu vilken bredd man ska ha? Vill ha så att bakhjulen är precis i kant med skärmen. Har kollat på Youtube och sett att det inte är så svårt att sätta på dem. Men vet inte vilken bredd, måste jag mäta mig till det? Har originalfälgar på 17"

[ATTACH=CONFIG]34651[/ATTACH]

Så är det någon som är haj på detta får den gärna komma med råd och tips. Har hittat en länk på nätet med spacers som jag tänkte fixa det ifrån. Det är ju allt med bulthål och navmått mm.

http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/ford/ford-mustang-gt-05.html

Nån kan hjälpa mig där ute det vet jag! :)

MVH

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Du får mäta hur långt du har mellan fälg och skärmkant. Och köp spacers efter de...

Annars tycker jag som föregående inlägg...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Jag har spacers på min 99...

Mina spacers är av varianten som skruvas fast först, sedan sitter bultar på spacers. Har funkat klockrent.

Fälgens ET mått avgör hur bred spacer man behöver för att få ut fälgen till skärmkanten.

Källa: http://www.bultcirkeltabell.se

I mitt fall satt jag dit -08 mustang fälgar 18tum på min -99 och dom blev jag tvungen att flytta ut med spacers för att dom inte skulle ta i på insidan vid fullt rattutslag.

Finns bild på resultatet i mina bilder😊.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lägger in ett litet inlägg om hur jag hade på min -95a

Var ett par spacers från manton racing, 25mm med bult som sattes med småmutter på spacern och sedan originalmutter mot spacern.

Då var det att jag hade Original 17" Bullitt från 2005 på 1995an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...