Stefan Ryen May 26, 2015 Report Share May 26, 2015 Hejsan alla Mustang Lovers där ute.Sommaren är äntligen på G och man har vart ute lite då och då och rastat sin pärla. Lite uppfräschning av bilen blir det ju också, lite stripes osv. Men nu har jag funderat på att sätta spacers på bakhjulen. MEN jag är osäker hur breda man ska ha. Någon som vet redan nu vilken bredd man ska ha? Vill ha så att bakhjulen är precis i kant med skärmen. Har kollat på Youtube och sett att det inte är så svårt att sätta på dem. Men vet inte vilken bredd, måste jag mäta mig till det? Har originalfälgar på 17"[ATTACH=CONFIG]34651[/ATTACH] Så är det någon som är haj på detta får den gärna komma med råd och tips. Har hittat en länk på nätet med spacers som jag tänkte fixa det ifrån. Det är ju allt med bulthål och navmått mm. http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/ford/ford-mustang-gt-05.htmlNån kan hjälpa mig där ute det vet jag! MVHStefan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg May 26, 2015 Report Share May 26, 2015 Jag hade satsat på nya fälgar som är bredare och skippa spacers men det är min åsikt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 27, 2015 Report Share May 27, 2015 Du får mäta hur långt du har mellan fälg och skärmkant. Och köp spacers efter de...Annars tycker jag som föregående inlägg...Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sn95cobra February 21, 2017 Report Share February 21, 2017 (redigerad) Hej! Har du köpt Spacers? Jag har nya för en billig peng Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Ryen February 28, 2017 Author Report Share February 28, 2017 Japp det gjorde jag och det blev kanon. Tack för frågan. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund February 28, 2017 Report Share February 28, 2017 Då räcker väl inte bultarna? Ägarn före mej hade åxå dom planerna, så en bult var urtagen då. För att mäta längden, men den satt jag tillbaka. Skickat från min iPad med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Ryen March 7, 2017 Author Report Share March 7, 2017 Jo då det fungerade. Har samma djup som på vanliga, spacerserna satte jag fast med bult i befintliga bulthål. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund March 7, 2017 Report Share March 7, 2017 Kommer det en bild snart då? Facebook Skickat från min iPad med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Ryen March 7, 2017 Author Report Share March 7, 2017 Jag får ta en när jag tar fram blå nu till våren och putsat upp henne och ta loss ett däck och visa. :) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
UffeN August 10, 2017 Report Share August 10, 2017 Jag har spacers på min 99... Mina spacers är av varianten som skruvas fast först, sedan sitter bultar på spacers. Har funkat klockrent. Fälgens ET mått avgör hur bred spacer man behöver för att få ut fälgen till skärmkanten. Källa: http://www.bultcirkeltabell.se I mitt fall satt jag dit -08 mustang fälgar 18tum på min -99 och dom blev jag tvungen att flytta ut med spacers för att dom inte skulle ta i på insidan vid fullt rattutslag. Finns bild på resultatet i mina bilder😊. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakariV8 August 16, 2017 Report Share August 16, 2017 Lägger in ett litet inlägg om hur jag hade på min -95a Var ett par spacers från manton racing, 25mm med bult som sattes med småmutter på spacern och sedan originalmutter mot spacern. Då var det att jag hade Original 17" Bullitt från 2005 på 1995an. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts