Jump to content

Recommended Posts

Hallå! Har byggt o åkt Cleveland för längesedan, o har nu fått ett återfall. På 70-80-talet byggde jag 3 stycken, alla med restrictors o hydrauliska lyftare. Nya rön, läser jag nu. Använd bara restrictors ihop med mekaniska lyftare. Vad tycker ni här på forumet? Har ni erfarenhet av att köra sönder pga att lyftarna får för lite smörjning, eller att dom inte hänger med pga dåligt oljetryck? Får tillbaka mitt block i början på nästa vecka o ska börja sätta ihop. Har skaffat restrictor-kit, men nu tvekar jag. Läst amerikanska forum, o det verkar som två läger, vissa säger att man självklart ska ha det oavsett kam, andra tvärtom. Tacksam för brainstorming!!!

  • 4 months later...

Hej.

Iom att toleranserna i oljesystemet är stora, finns ingen kontroll om vart oljan tar vägen.

Vevlager 4 o 5 svälter och går ner sig.

Man rekommenderar lifter bore restrictor kit + 5 oljerestriktorer i kanalerna om du renoverar en 351c oavsett ändamål.

Man brukar också rekommendera 2 set clevite vevlagersatser där man använder "full groove" delen från båda satserna.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...