Jump to content

Anti Lock lampan lyser


PatricF

Recommended Posts

Nu hoppas jag att det finns ett gäng vänliga själar som kan hjälpa mig. Min Anti Lock lampa började plötsligt lysa i bilen och nu har jag, fastän jag har tummen mitt i handen, lyckats läsa av felkoden via DLC kontakten. Den säger nr 63 "Voltage Interruption" och nu kommer mitt problem. Hur åtgärdar jag det ? Är det någon som vet någon verkstad i ett rimligt avstånd från Katrineholm som kan hjälpa mig eller finns det någon här i forumet som kan hjälpa mig, självklart mot ersättning...

Jag har ännu inte ställt på bilen då jag måste besikta den och då har jag garanterat en 2a pga detta men en månad på mig att fixa det :)

Just ja , det är en 95a GT :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inte riktigt samma bil som dig men voltage interruption låter som en kabel som är av, antagligen på en av givarna som sitter ute vid hjulen.

Kolla säkringarna först.

Kanske smidigast att köra till en verkstad men felsökning kan kosta en del.

Link to comment
Share on other sites

Jag har redan kollat säkringen genom att byta ut den mot en ny så det felet är kontrollerat.. Får se om jag kan hitta givarna vid hjulen och spåra om jag hittar något kabelbrott... Har ju tummen nästan mitt i handen vad gäller bilar , tyvärr!

Link to comment
Share on other sites

Mest vanliga är att det är glappkontakt i kontakter.

Försök hitta alla kontakter och ta loss sätt dit ett par gånger.

Detta brukar fixa många av problemen på nyare bilar.

Tack för tipset skall bara försöka få tid att leta reda på kontakterna , sitter det vid varje hjul så man skall kunna byta givarna ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Super , hoppas jag hinner kolla på detta innan helgen är över :)
Ja de sitter i "närheten" av hjulen, upp till 0.8m kabel beroende på modell och årsmodell.

Så har man varit runt under bilen och kollat efter givare och kablar, misstänker att jag hittat "rätt" kabel men inte tusan hittar jag kontakter!

Önskar man hade mer tid så man hann med allt så hittar jag ingen som kan hjälpa mig eller tipsa om bra verkstad så blir det nog ingen Mustang i år :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...