harry June 10, 2015 Report June 10, 2015 Hej.Var i dag och besiktade min Mustang GT 2006..Allt bra ...nästan. När dom hissade upp bakvagnen och kände på bakhjulen så glappade det ca.10mm på båda hjulen...axielt.Någon som varit med om detta...vad göra?Bilen gick i genom utan anmärkning.:cool:Harry Citera
Wallentin June 10, 2015 Report June 10, 2015 Det glappade i sidled då? Bärarmarna som börjar bli lite trötta kanske Eller du menar att hjulen glappar in och ut från axeln? Citera
Tommy Iggesund June 10, 2015 Report June 10, 2015 Det är std på dom, amerikanarna, sa bes i Hudiksvall när jag bes min förra -99 GT . En äldre av personalen som varit med länge CMC 5041 Citera
harry June 10, 2015 Author Report June 10, 2015 Vid besiktningen förra året var det inte något glapp,inte någon på opus som sa något om detta.Men hur mycket spel kan man tillåta...kan man sätta åt några lager eller är det något som man får byta. Citera
harry June 11, 2015 Author Report June 11, 2015 Tack för tippset...fick svar från Grufmanbil direkt...Helt Normalt.bilen är konstruerad så.Då hadde dom rätt i Hudiksvall!Tack för hjälpen ..ha en skön sommar. Citera
1096 June 15, 2015 Report June 15, 2015 Stopp nu... inte 10mm, nån eller ett par millimeter max... Detta är C-clip axlar och ju mer sliten diffpacken blir ju mer glapp blir det. Men 10 millimeter så är det nåt galet på riktigt... Citera
Recommended Posts