Jump to content

Recommended Posts

Hej Alla !

Då jag öppnar dörren så går fönstret ner en liten bit men då jag stänger går inte fönstret upp igen samt att

auto läget för fönster upp inte fungerar men ner fungerar auto funktionen.

Det jobbiga är när man ska stänga bilen utifrån då man måste vara väldigt försiktig så inte glasrutan tar i listen.

Sitter det någon microbrytare i dörren som har pajat eller hur fungerar fönster funktionen ?

Har någon annan haft samma problem som jag och kanske vet vad felet är.

Mvh: Anders

• Like 1

Sätt dig i bilen, stäng dörren och kör upp rutan till maxläget. Släpp knappen och "dra" i den igen och håll den inne i ca 3 sek. Man hör att det klickar till lite lätt. Då har man ställt in rutans maxläge. Grufmans beskrivning är lite mer avancerad. Men som jag beskriver har alltid funkat :)

• Like 1

Bra tips Wallentin, det här blir en sparsida för ev, kommande behov

Sätt dig i bilen, stäng dörren och kör upp rutan till maxläget. Släpp knappen och "dra" i den igen och håll den inne i ca 3 sek. Man hör att det klickar till lite lätt. Då har man ställt in rutans maxläge. Grufmans beskrivning är lite mer avancerad. Men som jag beskriver har alltid funkat :)
Bra tips Wallentin, det här blir en sparsida för ev, kommande behov

Kanon :) Det är mkt enklare metod än grufmans tips där man ska vara två och lossa minuspolen m.m. Känns bara onödigt krångligt :)