Quisten June 11, 2015 Report June 11, 2015 Hej Alla !Då jag öppnar dörren så går fönstret ner en liten bit men då jag stänger går inte fönstret upp igen samt attauto läget för fönster upp inte fungerar men ner fungerar auto funktionen.Det jobbiga är när man ska stänga bilen utifrån då man måste vara väldigt försiktig så inte glasrutan tar i listen.Sitter det någon microbrytare i dörren som har pajat eller hur fungerar fönster funktionen ?Har någon annan haft samma problem som jag och kanske vet vad felet är.Mvh: Anders 1 Citera
nafets June 11, 2015 Report June 11, 2015 En klassiker. Gå in på Grufman Bil AB och sök på mektips, kalibrera om sidorutorna. Citera
Wallentin June 11, 2015 Report June 11, 2015 Sätt dig i bilen, stäng dörren och kör upp rutan till maxläget. Släpp knappen och "dra" i den igen och håll den inne i ca 3 sek. Man hör att det klickar till lite lätt. Då har man ställt in rutans maxläge. Grufmans beskrivning är lite mer avancerad. Men som jag beskriver har alltid funkat 1 Citera
Quisten June 12, 2015 Author Report June 12, 2015 Fungerande perfekt Wallentin Tack.... Nu ær det bara den ultrasnabba blinkersen som skall åtgærdas Sent from my iPad using Tapatalk Citera
Tbird June 12, 2015 Report June 12, 2015 Trasig blinkerslampa där du inte ser att det blinkar. Citera
nafets June 12, 2015 Report June 12, 2015 Bra tips Wallentin, det här blir en sparsida för ev, kommande behovSätt dig i bilen, stäng dörren och kör upp rutan till maxläget. Släpp knappen och "dra" i den igen och håll den inne i ca 3 sek. Man hör att det klickar till lite lätt. Då har man ställt in rutans maxläge. Grufmans beskrivning är lite mer avancerad. Men som jag beskriver har alltid funkat Citera
Wallentin June 13, 2015 Report June 13, 2015 Bra tips Wallentin, det här blir en sparsida för ev, kommande behovKanon Det är mkt enklare metod än grufmans tips där man ska vara två och lossa minuspolen m.m. Känns bara onödigt krångligt Citera
Recommended Posts