wakesetter October 6, 2004 Report October 6, 2004 Jag undrar över värdet på en V6:a från 1996 som blivit ombyggd till en cobra och som gått 5000 mil? Skicket är bra. Citera
overlake CMC 1202 October 6, 2004 Report October 6, 2004 Vad är ombyggt då?Motor?Inredning?Kaross? Citera
wakesetter October 6, 2004 Author Report October 6, 2004 Cobramotor, emblem, skärmbreddare.Bilen ser ut som en Cobra från 1996 fast den tillverkades med V6:a en gång i tiden. det sitter även cobra R fälgar på den samt konidämpare och sänkningsfjädrar. Interiören är brunt läder och verkar orörd.Den är omlackad i blåmetallic. Citera
Power Kecke October 6, 2004 Report October 6, 2004 En vanlig cobra 94-98 står sig inte så jätte bra i värde jmf gt.Cobrorna skilljer sig en hel del än bara motorn. Citera
wakesetter October 6, 2004 Author Report October 6, 2004 Power kecke: Vad är det som skiljer en 1996 GT från en 1996 cobra utöver motorn? Citera
Greven CMC 053 October 7, 2004 Report October 7, 2004 En hel del faktiskt: Större bromsar, annan huv, vinge, fjädring, traction bar bak, osv... Citera
Power Kecke October 7, 2004 Report October 7, 2004 Vet inte om den hade fått delad bakaxel -96. Men en äkta cobra är en helt annan kärra.Man får väll hoppas att kopplingen och växellåda är bytta. V6 hade ändå bara runt 150 hkr cobran låg väll runt 305 hkr. slutxäxeln är säkert oxå annorlunda.Det är lätt att ta reda på vad som skilljer sig, det är bar att googla sig fram i djungeln.http://www.mysticcobra.net/96spec.shtml Citera
overlake CMC 1202 October 7, 2004 Report October 7, 2004 Skulle tippa på att din bil är värd 130-150k Citera
95cobra October 7, 2004 Report October 7, 2004 vilken cobra motor e det..e det en 4.6:a eller är det en 5.0. om du vill veta exakta spec på en 96: cobra e det bara o lalla in på www.svt.ford.com , där har du alla typer av bilar SVT har pysslat med. Citera
tjompa November 27, 2004 Report November 27, 2004 hm tittar lite här...en ombyggd v6:a...har dom bytt diffen med? har för mig cobran har splittad axel bak!? inte så kul att spinna på ett hjul med en cobra motor kanske...behövs åtminstonde en spärrdiff, drivlina håller säkert i övrigt..förutom kopplingen kanskeha det/t Citera
Pernolf cmc 558 November 27, 2004 Report November 27, 2004 ingen delad bakaxel på 96cobra, IRA kom 99Det som skiljer är ju det som redan tagits upp av greven cmc (han hade en Cobra förut, en 96:a...så han borde veta Det första som jag reagerar på är ju varför, varför i hela friden bygga om en v6 till en cobra?mera lönande att bygga om en GT till cobra, så min tanke är att det är ngt skumt med det hela, en donatorbil med allt som skiljer i bra skick MÅSTE ha kostat massor...hela drivlinan, bromsar, väghållningen, motor, inredning, elektronik, bodykit, huv, fälgar, bodykit, vinge, i princip hela bilen...Bara jag som tycker det låter märkligt? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.