Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_9884

Cobramotor, emblem, skärmbreddare.

Bilen ser ut som en Cobra från 1996 fast den tillverkades med V6:a en gång i tiden. det sitter även cobra R fälgar på den samt konidämpare och sänkningsfjädrar. Interiören är brunt läder och verkar orörd.

Den är omlackad i blåmetallic.

comment_9900

Vet inte om den hade fått delad bakaxel -96. Men en äkta cobra är en helt annan kärra.

Man får väll hoppas att kopplingen och växellåda är bytta. V6 hade ändå bara runt 150 hkr cobran låg väll runt 305 hkr. slutxäxeln är säkert oxå annorlunda.

Det är lätt att ta reda på vad som skilljer sig, det är bar att googla sig fram i djungeln.

http://www.mysticcobra.net/96spec.shtml

  • 1 month later...
comment_11064

hm tittar lite här...en ombyggd v6:a...har dom bytt diffen med? har för mig cobran har splittad axel bak!? inte så kul att spinna på ett hjul med en cobra motor kanske...behövs åtminstonde en spärrdiff, drivlina håller säkert i övrigt..förutom kopplingen kanske

ha det/t

comment_11068

ingen delad bakaxel på 96cobra, IRA kom 99

Det som skiljer är ju det som redan tagits upp av greven cmc (han hade en Cobra förut, en 96:a...så han borde veta :)

Det första som jag reagerar på är ju varför, varför i hela friden bygga om en v6 till en cobra?

mera lönande att bygga om en GT till cobra, så min tanke är att det är ngt skumt med det hela, en donatorbil med allt som skiljer i bra skick MÅSTE ha kostat massor...

hela drivlinan, bromsar, väghållningen, motor, inredning, elektronik, bodykit, huv, fälgar, bodykit, vinge, i princip hela bilen...

Bara jag som tycker det låter märkligt?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...