October 6, 200420 yr comment_9879 Jag undrar över värdet på en V6:a från 1996 som blivit ombyggd till en cobra och som gått 5000 mil? Skicket är bra.
October 6, 200420 yr Author comment_9884 Cobramotor, emblem, skärmbreddare.Bilen ser ut som en Cobra från 1996 fast den tillverkades med V6:a en gång i tiden. det sitter även cobra R fälgar på den samt konidämpare och sänkningsfjädrar. Interiören är brunt läder och verkar orörd.Den är omlackad i blåmetallic.
October 6, 200420 yr comment_9888 En vanlig cobra 94-98 står sig inte så jätte bra i värde jmf gt.Cobrorna skilljer sig en hel del än bara motorn.
October 6, 200420 yr Author comment_9892 Power kecke: Vad är det som skiljer en 1996 GT från en 1996 cobra utöver motorn?
October 7, 200420 yr comment_9897 En hel del faktiskt: Större bromsar, annan huv, vinge, fjädring, traction bar bak, osv...
October 7, 200420 yr comment_9900 Vet inte om den hade fått delad bakaxel -96. Men en äkta cobra är en helt annan kärra.Man får väll hoppas att kopplingen och växellåda är bytta. V6 hade ändå bara runt 150 hkr cobran låg väll runt 305 hkr. slutxäxeln är säkert oxå annorlunda.Det är lätt att ta reda på vad som skilljer sig, det är bar att googla sig fram i djungeln.http://www.mysticcobra.net/96spec.shtml
October 7, 200420 yr comment_9903 vilken cobra motor e det..e det en 4.6:a eller är det en 5.0. om du vill veta exakta spec på en 96: cobra e det bara o lalla in på www.svt.ford.com , där har du alla typer av bilar SVT har pysslat med.
November 27, 200420 yr comment_11064 hm tittar lite här...en ombyggd v6:a...har dom bytt diffen med? har för mig cobran har splittad axel bak!? inte så kul att spinna på ett hjul med en cobra motor kanske...behövs åtminstonde en spärrdiff, drivlina håller säkert i övrigt..förutom kopplingen kanskeha det/t
November 27, 200420 yr comment_11068 ingen delad bakaxel på 96cobra, IRA kom 99Det som skiljer är ju det som redan tagits upp av greven cmc (han hade en Cobra förut, en 96:a...så han borde veta Det första som jag reagerar på är ju varför, varför i hela friden bygga om en v6 till en cobra?mera lönande att bygga om en GT till cobra, så min tanke är att det är ngt skumt med det hela, en donatorbil med allt som skiljer i bra skick MÅSTE ha kostat massor...hela drivlinan, bromsar, väghållningen, motor, inredning, elektronik, bodykit, huv, fälgar, bodykit, vinge, i princip hela bilen...Bara jag som tycker det låter märkligt?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.