Jump to content

Problem med min 88 GT Cab


bosewallius

Recommended Posts

För ca två månader sedan bytte jag kylaren i min 88 GT Cab. Originalkylaren klarade inte av Texas sommarväder med ca 40 grader varje dag. Vid färden hem från kylarfirman funkade inte kick down på AOD lådan.

Jag åkte till Sverige i början på juni och bilen har stått men i förrgår började jag kolla bilen. Bussningen som håller kabeln till kick down wire under throttlen var borta. Har försökt hos Ford, Autozone, Napa osv men ingen har denna låsbussning.

Sonen med tre barnbarn kommer på måndag och de är all grabbar 8, 6 och 2.5 år gamla som älskar att åka cab.

Lämnade också in bilen på Firestone för att kolla bromsarna. Inget fel men en styrled var glapp så de fick byta den och ställa in framvagnen. När jag startade bilen blev det ett helsickes oljud och jag vred om nyckeln men bilen fortsätte att gå. Startmotorn låg på eftersom reläet låst sig. Fick låna en halvtumsnyckel och kopplade bort batteriet. En par hammarslag på startreläet gjorde susen och jag kunde köra hem. Satte dit ett nytt startrelä idag ($19.95) i garaget som var minst 50 grader varmt. Tyvärr har jag inte hittat en original

typ låsbussning till kick down kabeln men på Ebay hittade jag en gjord i brons som Ford använde som utbyte. Hoppas jag får den inom några dagar så vi kan åka cab.

Har någon av er haft samma problem med kick down wire bussningen och hur löste ni detta.

Mvh Bosse Sewallius CMC342

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...