Jump to content

Mustang 1967 289 C4 ???


Evald

Recommended Posts

Hej

Är ny här på forumet, går i tankarna att köpa min första Musse och letar på nätet. Men det finns ju så mycket att titta efter. Det ska vara en automat, V8 såklart. Har hittat en Mustang Coupe 1967 som finns på blocket ( se länk). Vad har ni Mustang fantaster att säga om denna, jag kan tycka att priset är högt.

Har inte varit och tittat på den själv då den befinner sig ungefär 75-80 mil från var jag bor. Tänkte höra med er först innan man eventuellt tar sig en tur norrut. Har fått fler bilder mailade till mig, på motor utrymmet, ser fint ut, Edelbrock förgasare är monterad.

Tacksam för synpunkter.

http://www.blocket.se/uppsala/Ford_Mustang_V8_289_C4__SV_sald__60956197.htm?ca=23_15&w=3

Link to comment
Share on other sites

Bilhandlare lägger på en hel del då de ska leva på försäljningen av bilarna så i mitt tycke ca: 50000:- för mycket för en HT

Men bilen ser ut att vara ordentligt renoverad, så det är upp till köparen om man vill betala det begärda priset,,,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mustanger ska ha det pris de förtjänar. För 10 år sedankostade en sådan här bil 100.000:-. Fortsätter priskurvan den utslagna vägen kostarden 400.000:- om 10 år. Så slår du till, kanske efter lite prut, lär du få igenpengarna ändå.

Att den har varit här sedan barnåren och kämpat sig igenom 47svenska vintrar är också värt att uppskatta – och har sitt pris. De genuint svensksålda är så mycket färre iantal än de senare importerade.

Du kommer också att ha trevligt när du ska beta igenomägarhistoriken för att ta reda på i vilka landskap din Mustang har bott och påvilka vägar den har färdats.

Link to comment
Share on other sites

Mustang var rätt så dyra nya i Sverige, som till viss del förklarardet låga antalet svensksålda. Jag kollar i Teknikens värld nr 23 1967 där detfinns en prislista. En ny Mustang V8 ligger på 28 650:-. Som jämförelse i detsportigare klientelet kostar en Ford Cortina GT 14 866:-. Ford Taunus 20 M 2 dörr 17 944:-, Opel RekordCoupé 20 206:-, Volvo Amazon Sport 19 700:-,Volvo 144 Sport 21 400:-, Volvo P1800 S 24 200:-.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...