Jump to content

Recommended Posts

Hej hej,

Får inom någon vecka hem min Mustang men självklart så har man hunnit köpa på sig grejer innan bilen ens kommit hem :)

Har köpt gråa Boss 338 20" och nu när jag inte har bilen här så undrar jag om någon vet vilken storlek på låsmuttrar man ska köpa? Läste precis om fälgarna i bekräftelsen och det står Lug Nut Seat Style: Conical seat - 60 degree men det säger mig inte ett skit.. :)

Mvh Alek

Hej,

Kan inte ett skit om Boss 20" fälgar och egentligen inte så mycket om Mustang, då jag själv är rätt färsk i gänget s.a.s...

Däremot har jag haft andra bilar. Det man ska ha koll på är konan och längden. Man vill ju inte att navbultarna bottnar i muttern, före de bottnar i konan s.a.s. Konan på dina fälgar tycks vara 60 grader. Förslagsvis skaffar du låsmuttrar med likadan stigning/kona. Köpte du fälgarna nya borde väl de du köpte dem av kunna hjälpa dig? Tänkte du använda de gamla muttrarna på resten av bultarna eller? Eller får du med passande muttrar till de nya fälgarna? I sådana fall borde det vara lätt att jämföra.

Troligtvis är original inga problem, är muttrar och inte bultar på mustang :) Jag har dock lite specialmuttrar till min nichefälgar. Mindre muttrar med en specialhylsa. Men det har nog inte bossfälgarna :)

Troligtvis är original inga problem, är muttrar och inte bultar på mustang :) Jag har dock lite specialmuttrar till min nichefälgar. Mindre muttrar med en specialhylsa. Men det har nog inte bossfälgarna :)

Det märker jag :)