Sixxkiller July 26, 2015 Report July 26, 2015 Hej hej, Får inom någon vecka hem min Mustang men självklart så har man hunnit köpa på sig grejer innan bilen ens kommit hem Har köpt gråa Boss 338 20" och nu när jag inte har bilen här så undrar jag om någon vet vilken storlek på låsmuttrar man ska köpa? Läste precis om fälgarna i bekräftelsen och det står Lug Nut Seat Style: Conical seat - 60 degree men det säger mig inte ett skit.. Mvh Alek Citera
Sixxkiller July 30, 2015 Author Report July 30, 2015 Häftigt det är alltså ingen som har bytt fälgar här. Citera
Anders_Mustang July 30, 2015 Report July 30, 2015 Hej,Kan inte ett skit om Boss 20" fälgar och egentligen inte så mycket om Mustang, då jag själv är rätt färsk i gänget s.a.s...Däremot har jag haft andra bilar. Det man ska ha koll på är konan och längden. Man vill ju inte att navbultarna bottnar i muttern, före de bottnar i konan s.a.s. Konan på dina fälgar tycks vara 60 grader. Förslagsvis skaffar du låsmuttrar med likadan stigning/kona. Köpte du fälgarna nya borde väl de du köpte dem av kunna hjälpa dig? Tänkte du använda de gamla muttrarna på resten av bultarna eller? Eller får du med passande muttrar till de nya fälgarna? I sådana fall borde det vara lätt att jämföra. Citera
Sixxkiller August 5, 2015 Author Report August 5, 2015 1/2" gänga 60° kona = anliggningsytan mot fälgenTack måste ha reda på längden med bara Citera
Wallentin August 5, 2015 Report August 5, 2015 Troligtvis är original inga problem, är muttrar och inte bultar på mustang Jag har dock lite specialmuttrar till min nichefälgar. Mindre muttrar med en specialhylsa. Men det har nog inte bossfälgarna Citera
Sixxkiller August 5, 2015 Author Report August 5, 2015 Troligtvis är original inga problem, är muttrar och inte bultar på mustang Jag har dock lite specialmuttrar till min nichefälgar. Mindre muttrar med en specialhylsa. Men det har nog inte bossfälgarna Det märker jag Citera
Tobbe1977 August 6, 2015 Report August 6, 2015 Får man fråga vart du köpt dessa 20" Boss 338 fälgar?? Citera
Sixxkiller August 6, 2015 Author Report August 6, 2015 Får man fråga vart du köpt dessa 20" Boss 338 fälgar??Klart man får fråga.. Köpte från Summit Racing Citera
Recommended Posts