Mackan108 August 5, 2015 Report August 5, 2015 Hej,Har köpt mig en mustang som Jag från början trodde var en 66a men visar sig va en 65a Då jag håller på och ska montera den så märker jag att personen i fråga som demonterat bilen inte vart så noga med att märka upp vilken Bullt som skall vart mm så man får köra lite gissnings leken Detta är nått jag avskyr! Det ska vara ordning och reda!jag har sätt att det säljs nya Bullt kitt till bilen, men tycker priserna är helt fel.Därför till min fråga kan man ta reda på vilka bultar som sitter vart i bilen? Och i så fall vart? Tänkte nämligen göra en beställning där jag beställer bult / skruv mm till jobbet, Samt om någon kan rekomendera några verkstads handböcker? Skulle va skoj att bläddra lite i mvh Marcus Citera
CMC-49 August 6, 2015 Report August 6, 2015 Kitten man köper tycker jag har rätt pris och de är uppmärkta så man vet var de skall sitta, de du köper till jobbet kommer att ha fel utseende så då kan du lika gärna ta vad som helst. Citera
Mackan108 August 6, 2015 Author Report August 6, 2015 Kitten man köper tycker jag har rätt pris och de är uppmärkta så man vet var de skall sitta, de du köper till jobbet kommer att ha fel utseende så då kan du lika gärna ta vad som helst.rätt pris? Att betala 2500kr för bara bultar mm från framrutan till fronten vill jag påstå är ett överpris! Fel utseende hur menar du nu?En svart bult är alltid en svart bult en zinkad bult är alltid en zinkad bult ? Finns ju en anledning till att jag söker en lista efter vilken Bullt som skall vart för att beställa lika dan mvh Marcus Citera
CMC-49 August 6, 2015 Report August 6, 2015 de har väldigt olika utseende titta på nya och de som är gjorda för mustang på 60 talet skall du köpa likvärdiga får du special beställa och då är kitten väldigt billiga.....Kitten innehåller alla bultar till hela bilen. skall du bara ha till skärmar och så finns det små bultsatser som kostar betydligt mindre.... Citera
fast66 August 6, 2015 Report August 6, 2015 det finns ett pat publikationer som kan vara värdefulla att ha... AMK's "guide to Ford fasteners" och den jobbar ihop med Kopior av Ford monteringsmanualer. I manualen ser man vilket bultnummmer som avses för en viss position och det numret finns refererat till i AMK's bok...JAg skickar ett privat msg till dig - kolla där så kan vi snacka... Citera
Recommended Posts