Jump to content

Ljuddämpare


joli001

Recommended Posts

Hej.

Behöver hjälp ifrån er experter på detta forum.

Skall byta mitt dubbla avgassystem, idag sitter det 2 st Thrush dämpare (låter som F-N). Det jag istället vill ha är ett mera tystare system, samt att jag också planerar att sätt in en H-pipa. Men vilka ljuddämpare skall man välja (Apple Racing m.m.) ??

Det som sitter på bilen idag är ett standard 2" system, tänkte forsätta på samma bana. Eller skall man satsa på ett rostfritt (är det värt merkostnaden) ?

Hälsningar

Johan

Link to comment
Share on other sites

2'' är lite dåligt för en 351'a

Gå upp till 2.5'' rör som är tjockväggiga(=mindre oväsen) och H-pipa som du redan planerat

Är bilen lite standardbetonad så duger 2''

Apple har jag och de är väll OK men knappast tysta.

Rostfritt är väll bra men onödigt på en sommarbil tycker jag.

Dessutom låter rostfritt mera.

Stålet är hårdare och det blir ett "rasslande" ljud jämfört med vanliga rör

I ett av Mustang Monthly tidningarna denna höst testas de bästa prestanda ljuddämparna.

Den bästa enligt dom var Magnaflow

Med den så får man ett klassiskt V8 ljud men ändå väl dämpat

Kolla på http://www.magnaflow.com/02product/ss.htm

Link to comment
Share on other sites

Hej Johan

Jag har ett nytt 2" system från Hansen Racing på min, och jag tycker det låter ganska lagom, jag har visserligen inte belastat den något eftersom jag precis fått i gång den efter ett litet haveri. Det är visserligen en 289a 2port och så har jag satt på HP grenrör, men eftersom du bor i Jönköpig och jag i Huskvarna så är det ju lätt ordnat om du vill lyssna. Ring mig om du vill.

Hälsn Pelle

036 143891 / 0709 161210

Link to comment
Share on other sites

Har planer på att sätta på ett 2,5" dubbelt system i vinter med allt vad det innebär, (flytta bromsrör). Vill då ha fram V8:an som den skall låta, har idag ett enkelt system som går väldigt tyst o fint (för tyst). Vad skall man sätta på, finns det någon i närheten som säljer i Malmötrakten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...