Jump to content

Recommended Posts

Har köpt en gammal mustang 2000. Manuel låda men behöver veta lite mer inf vad detta betyder

samt utv 3.73 ska ev byta motor eller vill ha en turbo maskin behöver er hjälp

[TABLE=class: form, width: 648]

[TR]

[TD]4.6 V8

5vxl manuell

Rakarör

centerforce steg 2 koppling[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Effekt och prestanda (ingående)[/TD]

[TD]PI botten

Cobra tb 75mm

Torqer2 insug

29lb spridare

BBK longtube headers

X pipe

Jet mappad

steg 2 cammar

5 växellåda[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Chassi[/TD]

[TD]Maximum motorsports subframe

Coilovers[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Fälgar, däck och bromsar[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

För detta står PI för, performance improved.

1999 fick Mustang PI toppar med andra kammar och specifikt insug till dessa PI toppar.

Då dessa toppar har mindre förbränningsrum, löste ford det genom att sätta i andra kolvar med lägre kompression.

I ärlighetens namn är det inte mycket jag förstår av din spec.

Tar upp det som inte är självklart.

PI botten. Gissar att det är helt original 1999 - 2004 Mustang GT.

Cobra tb 75mm. 75mm throttle body som användes på Cobra.

Torqer 2 insug. Har aldrig hört talas om för Ford modular motor.

Steg 2 kammar. Tydligen värre kammar stage 2 från någon leverantör.

Jet mappad. Jet är ett märke för tuner och chip.

3.73 utv. 3.73:1 bakaxel utväxling.

Hej tack för ditt svar, Jag undrade själv vad allt stod för skulle tydligen vara större spridare och lite annat. Så stod det i annons när jag köpte den

det som sitter där är ju vad det är. Men då vet jag lite mer av ditt svar..1999 fick Mustang PI toppar med andra kammar och specifikt insug till dessa PI toppar.

Då dessa toppar har mindre förbränningsrum, löste ford det genom att sätta i andra kolvar med lägre kompression. vad kan kompet vara då? Klarar motorn runt 500hkr? Då jag köpte den skulle den ge 350 men fantasi hkr. Kanske 250 idag,, Utväxling ska vara 3.73. Men den är inte pigg heller tycker jag..Har trotts allt inte blivit frånåkt ännu....

Den bästa boken som skrivits för Ford modular motorer är denna som är skriven av Sean Hyland

http://www.adlibris.com/se/bok/how-to-build-max-performance-46-liter-ford-engines-9781613250815

Enligt den så har kolvarna 17 cc dish (fördjupning) och förbränningsrummen i topparna är 42 cc.

Då blir grund kompressionen för oborrad motor 9.66:1.

Håller med dig om fantasi hk, då denna motor gav från fabrik 260hk.

De förändring som gjorts gissningsvis kanske kan ge 30hk.

Kanske motorn kan klara 500hk, men bör undersökas.

Man bör tänka på att det mesta i bottendelen inte är några performance grejer.

Gjuten vevaxel, sinterpressade vevstakar, hypertectic kolvar (gjutna med hög halt kisel) och ett ganska vekt block.

Tack min vän. För försöka hitta ett annat block. Min son hade en 302 HO motor i stort sett org. Åkte 11.60 182 km 402m

tog det lungt med växlingarna då lådan var org Ps om någon har en motor eller blocj som klarar turbo

hör gärna av er

mvh

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...