lachota October 20, 2015 Report October 20, 2015 Har köpt en gammal mustang 2000. Manuel låda men behöver veta lite mer inf vad detta betydersamt utv 3.73 ska ev byta motor eller vill ha en turbo maskin behöver er hjälp[TABLE=class: form, width: 648][TR][TD]4.6 V8 5vxl manuellRakarörcenterforce steg 2 koppling[/TD][/TR][TR][TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Effekt och prestanda (ingående)[/TD][TD]PI bottenCobra tb 75mmTorqer2 insug29lb spridareBBK longtube headers X pipeJet mappadsteg 2 cammar 5 växellåda[/TD][/TR][TR][TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Chassi[/TD][TD]Maximum motorsports subframeCoilovers[/TD][/TR][TR][TD=class: title, bgcolor: #E6E9EC, align: right]Fälgar, däck och bromsar[/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE] Citera
lachota October 23, 2015 Author Report October 23, 2015 Finns det ingen som kan uppskatta effekten Pi botten vad menas? mvh Citera
Tbird October 23, 2015 Report October 23, 2015 För detta står PI för, performance improved.1999 fick Mustang PI toppar med andra kammar och specifikt insug till dessa PI toppar.Då dessa toppar har mindre förbränningsrum, löste ford det genom att sätta i andra kolvar med lägre kompression.I ärlighetens namn är det inte mycket jag förstår av din spec.Tar upp det som inte är självklart.PI botten. Gissar att det är helt original 1999 - 2004 Mustang GT.Cobra tb 75mm. 75mm throttle body som användes på Cobra.Torqer 2 insug. Har aldrig hört talas om för Ford modular motor.Steg 2 kammar. Tydligen värre kammar stage 2 från någon leverantör.Jet mappad. Jet är ett märke för tuner och chip.3.73 utv. 3.73:1 bakaxel utväxling. Citera
lachota October 23, 2015 Author Report October 23, 2015 Hej tack för ditt svar, Jag undrade själv vad allt stod för skulle tydligen vara större spridare och lite annat. Så stod det i annons när jag köpte dendet som sitter där är ju vad det är. Men då vet jag lite mer av ditt svar..1999 fick Mustang PI toppar med andra kammar och specifikt insug till dessa PI toppar.Då dessa toppar har mindre förbränningsrum, löste ford det genom att sätta i andra kolvar med lägre kompression. vad kan kompet vara då? Klarar motorn runt 500hkr? Då jag köpte den skulle den ge 350 men fantasi hkr. Kanske 250 idag,, Utväxling ska vara 3.73. Men den är inte pigg heller tycker jag..Har trotts allt inte blivit frånåkt ännu.... Citera
Tbird October 24, 2015 Report October 24, 2015 Den bästa boken som skrivits för Ford modular motorer är denna som är skriven av Sean Hylandhttp://www.adlibris.com/se/bok/how-to-build-max-performance-46-liter-ford-engines-9781613250815Enligt den så har kolvarna 17 cc dish (fördjupning) och förbränningsrummen i topparna är 42 cc.Då blir grund kompressionen för oborrad motor 9.66:1.Håller med dig om fantasi hk, då denna motor gav från fabrik 260hk.De förändring som gjorts gissningsvis kanske kan ge 30hk.Kanske motorn kan klara 500hk, men bör undersökas.Man bör tänka på att det mesta i bottendelen inte är några performance grejer.Gjuten vevaxel, sinterpressade vevstakar, hypertectic kolvar (gjutna med hög halt kisel) och ett ganska vekt block. Citera
lachota October 24, 2015 Author Report October 24, 2015 Tack min vän. För försöka hitta ett annat block. Min son hade en 302 HO motor i stort sett org. Åkte 11.60 182 km 402mtog det lungt med växlingarna då lådan var org Ps om någon har en motor eller blocj som klarar turbohör gärna av ermvh Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.