Jump to content

Cd error shaker 500


Jankv

Recommended Posts

Hej Mustang vänner

Jag har en 2008 GT och det verkar som Cd jobbar och drar ström fast bilen är parkerad har haft ur batteriet efter laddning lyckades jag få ut alla cd skivorna. Kör med bilen ca 4 mil radion fungerar men batteriet nästan urladdat.Laddar batteriet igen sätter i nyckeln för att starta då låter det fruktansvärt från radion / cd spelaren .

Tacksam för tips om vad det kan vara för fel.

Link to comment
Share on other sites

Din stereo har gått sönder alt är på väg att gå sönder. Min shaker betedde sig likadant innan den slutade fungera helt och hållet när det gäller cd innan jag bytte till en beg fungerande shaker. Tyvärr är mekanismen på cd-växlaren ganska känslig och slutar fungera förr eller senare. Dålig kvalitet med andra ord. Somliga har ersatt Shaker med eftermarknadsstereo istället. Jag använder AUX-ingången med mp-3 spelare istället för cd på shakern.

Batteriet blir urladdat pga slutstegen som styrs av stereon. Är den inte avstängd korrekt, står man där med dött batteri.

Link to comment
Share on other sites

Hej Robban

tack för info blir nog att köpa ny men har inte hittat någon som säljer i Sverige tror du man kan koppla in shaker 1000 den kanske är av bättre kvalitet ?

skall besöka GlenniSätila på måndag han kanske har en bra lösning

ha de bra

Jankv

Link to comment
Share on other sites

Hej Robban

tack för info blir nog att köpa ny men har inte hittat någon som säljer i Sverige tror du man kan koppla in shaker 1000 den kanske är av bättre kvalitet ?

skall besöka GlenniSätila på måndag han kanske har en bra lösning

ha de bra

Jankv

Varsågod. Om du vill köpa en ny original i Sverige, vänd dig till Grufman bil men den kostar 6-7000 kr när jag frågade för ca 3 år sen. Shaker 1000 är samma stereo fast med en baslåda i skuffen. Siffrorna står för antal watt på anläggningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den är i mycket fint skick, sitter i en 2007:a som rullat under 3000 mil... Du verkar bo på vätskusten också? Jag bor i Bollebygd så det går att komma och kolla, sitter i bilen fortfarande så det går att testa den om du vill? Vi kan ta det via p.m om du är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...