Foose December 9, 2015 Report December 9, 2015 Snacka om stolpskott, jämför en AMG för 1 350 000 kr med en mustang för 370 000 kr. Dessutom med en massa felaktigheter, dålig väghållning, slö, drar mycket soppa, obekväm, körs bara av hemmafruar i USA osv. Riktigt dålig journalistik men jag får skylla mig själv när jag är så dum så jag surfar in på expressens hemsida. http://www.expressen.se/motor/vi-kor-nya-mustangen--sa-bra-ar-v8-jankaren/ Citera
Foose December 9, 2015 Author Report December 9, 2015 Det här ligger närmare sanningen! Mustang test.pdf Citera
Anders_Mustang December 19, 2015 Report December 19, 2015 Tycker ändå inte att de är så himla fel ute, men givetvis beror ju allt på vad man jämför med. Jag tycker de träffar ganska rätt när spekulerar kring Mustangen som en livsstilsbil. Det är en konkurrent till en Challenger, HD eller amerikanska Daycruisers. Däremot är det inte någon konkurrent till en Mercedes AMG, Porsche eller en Toyota Camry. Det är löjligt när de gnäller om taskig väghållning eller trångt baksäte eller att V8:an är törstig. En Porsche är en sportbil. Det är inte en Mustang. En Mustang har aldrig byggts för ett erbjuda limousinekomfort i baksätet eller för att vara bränslesnål. En Mustang är en Mustang och det gäller såväl 1965 års modell som 2015 års modell. Utseendet, priset, V8-muller, imagen talade för Mustangen 1965. Samma faktorer talar för Mustangen som 2015 års modell. Jag tycker Ford hittade tillbaks till sin kärnvärden med Mustangen när 2005 års modell presenterades. Generationsbytet i och med 2015 års modell fortsätter att förvalta de kärnvärden som finns. Antingen gillar man det, eller så gör man inte det. Då ska man inte ha någon Mustang. 2 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.