December 15, 20159 yr comment_148846 Tjena! Håller på att renovera 289an i min bil och då tänkte jag eventuellt ha lite värre cam och då säger alla sidor att man bör skaffa en med högre stall speed. och då jag tänkte att växellådan funkar ju fint som den är och när jag ändå hade loss allt skulle jag kolla vad jag har för något, vilket var mindre lätt. Hur identifierar man en converter? Lådan är c6 och convertern är 11 tum i diameter och blå. står inget på den mvh / Bernt
December 16, 20159 yr comment_148851 Det går inte identifiera converter överhuvudtaget. Man vet aldrig vad som är i Den på bilden är eftermarknad så antingen skicka iväg för ombyggnad eller köpa nytt. Att köra C6 på en liten 289 blir tokigt eftersom C6an själ enorm mycket effekt från den lilla motorn Den tar ca 55-60 Hk plus att C6 är väldigt långsam i växlarna (mycket snurrande vikt att bromsa) En C4 som motorn ska ha tar 28Hk så det bästa trimmet är att byta växellåda för C6 är helt galet.
December 16, 20159 yr Author comment_148856 Den satt på bilen när jag köpte den för något år sedan. Passar mellanaxeln rakt av vid byteeller måste man förlänga/korta den?
December 17, 20159 yr comment_148865 Vet inte exakt vad du menar men vill du ha tillbaka C4 så måste du i princip byta allt från startkrans hela vägen till bakaxel. Kardan är bara slänga köpa ny...Förlänga är BIG NO NO!
December 18, 20159 yr Author comment_148871 tänkte mer om det var "plug n play" mellan lådorna och att man bara behövde byta låda. Det får bli nästa år att byta låda isåfall. motorn går i första hand tackar / Bernt
December 18, 20159 yr comment_148876 Med Ford är inget "plug n play" :) Ja motorn ska alltid göras först....Lådan och turbin kalibreras sedan exakt efter hur motorn är byggd. C6an skulle jag inte lägga en krona på utan den är lättsåld till någon fullsize