Goose December 28, 2015 Report December 28, 2015 Tjenare, flyttade precis till Sverige från USA och min 2012 GT Premium dök upp som flyttgods för ett par veckor sedan. Ursprungskontrollen gick prima och nu är det dags för den, vad jag förstår, fruktade registreringskontrollen. 1. Jag fick reda på att jag behöver stansa in VINnummer. Ringde en gäng firmor i Lund men det var ingen som ville/kunde fixa detta åt mig. Efter att ha läst ett par trådar så bestämde jag mig för att fixa detta själv och stansa in det bagageluckan till höger. Köpte detta 8mm kit från Clas Ohlson men jag får fasen inte till det. Drämmer till med hammaren så mycket jag vågar men det ser ut som en lättare repa bara. Många andra verkar ha fixat detta med bravur, någon som har tips? 2. Som jag förstår det får jag i o m flyttgods en enklare registrering men jag måste fortfarande ha "vita parkeringljus" fram. a) Var får jag tag i vita glas? b) Är detta lätt att montera själv? Ska tillägga att jag är fullkomligt usel vad det gäller att meka med bilar. Vill helst slippa att köra runt med bilen och bärga den till en mekaniker verkar vansinnigt. 3. Några andra tips eller något jag glömt? (Ursäktar och dessa frågor besvarats många gånger tidigare men jag hittar svar som motsäger varandra.) Tack på förhand! Citera
CMC-49 December 28, 2015 Report December 28, 2015 du måste ha något mot håll eller stansa på ett kraftigare ställe som stötdämpartornet det gjorde jag gick finfint och så sitter det där de vill ha det... Vita blinkers Grufman eller ta de från USA Citera
Goose December 29, 2015 Author Report December 29, 2015 Jag skaffar en liten handslägga och ett mothåll och provar igen. Mail skickat till Grufman. Tack för hjälpen! Citera
Goose December 29, 2015 Author Report December 29, 2015 Ber om ursäkt för en dum fråga till men är 2012 GT Premium utrustad med Xenon? Googlar som en tok men blir inte klok på vad som gäller. Papprena till bilen ligger nerpackade i container tyvärr. Anledningen att jag frågar är om jag behöver fixa strålkastarspolning eller inte. Citera
Wallace January 8, 2016 Report January 8, 2016 On den 29 december 2015 at 08:26, Goose said: Jag skaffar en liten handslägga och ett mothåll och provar igen. Mail skickat till Grufman. Tack för hjälpen! Att stansa in tecken med traditionell stans är svårt att få snyggt. Jag har kört med punkt/körnare som finns att köpa på Biltema/Classe. Tecknen skriver man ut med hjälp av font: Dot, sen är det bara att göra ett märke på varje punkt. Kan behöva körna flera gånger på samma ställe. Resultatet blir tydligt och snyggt. Har gjort detta på 2 bilar. Fick beröm vid registreringen. På Mustangen sitter det på höger stötdämpartorn. Har problem att ladda upp bild, får felmeddelande. Citera
Wallace January 9, 2016 Report January 9, 2016 (redigerad) En bild på upplägget med "automat-körnare" Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Recommended Posts