RobbeStockholm January 6, 2016 Report Share January 6, 2016 Det skiljer ju lite i Pris på tex MDS och en del andra tillverkare. Funkar de andra eller är det endast MDS som gäller ? Bilen ska gå på gatan med trimmad 351c ca 370-400 Hp Vilka skulle ni välja ? Den bör väl ha vacuum anslutning. Med vänlig hälsning Roberto Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew January 7, 2016 Report Share January 7, 2016 Hej! Tror du menar MSD och den kan du lita på har haft min fördelare sedan 1998 och den fungerar fortfarande klanderfritt. Det jag sett om de billigare fördelarna är att de inte håller måttet har varit en hel del diskutioner på olika forum. Sen är det en smaksak om man vill ha med inbyggd tändspole själv tycker jag den blir stor och klumpig. Men det är min personliga åsikt :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greven CMC 053 January 8, 2016 Report Share January 8, 2016 Jag har alltid använt MSD fördelare i mina bilar, mkt bra speciellt om man vill laborera med tändningen. Mkt lättåtkomligt att byta fjädrar och tändkurvor. Provade en ProComp för ett par år sedan och det är inget jag skulle rekomendera. //M Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm January 8, 2016 Author Report Share January 8, 2016 Tackar självklart menar jag MSD ..MDS det är väl stereogrejjer. Då får det kosta lite extra. Mvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musse1969 February 7, 2016 Report Share February 7, 2016 Åker själv med ca 500 hk och MSD har aldrig varit mer nöjd med något tändsystem det är alltid ett säkert kort. Som nämnts tidigare finns det fina inställningsmöjligheter när man åker MSD Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm February 14, 2016 Author Report Share February 14, 2016 Funderar lite på 6AL Boxe, är det nått är nödvändigt ? Med vänlig hälsning R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew February 16, 2016 Report Share February 16, 2016 Bra box rekomenderas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm March 2, 2016 Author Report Share March 2, 2016 Det blev en MSD Billet, 6 AL Box och Blaster 2 Tändspole som kan vara både liggandes eller stående :-) Med vänlig hälsning R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew March 3, 2016 Report Share March 3, 2016 Bra val. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts