Jump to content

Rostskydd


Recommended Posts

Hej är det någon som vet ett transparent penetrerande rostskydds medel? Min mustang är fin under till och i balkarna .

jag tänkte spruta i balkarna nu innan den börjar rosta men vill inte ha svart ,det finns vax linolja mm men de är inte penetrerade.

som jag förstår är det värst nu på våren med temperatur skillnader kondens ,min mustang står i maskin hall o tempererad.

jag provade att slå en stor presening runt och en liten värme fläkt det blev en ballong,men blev orolig för att blåsa in fuktig luft in i ( tältet)

 fukten måste ut oxå, å andra sidan är det ju inte fuktigt på vintern. Har ni några förslag?

Link to comment
Share on other sites

En så ny bil behöver du egentligen inte göra något alls på.

Ford har en rätt avancerad lackerings process som dom jobbat med sedan 90-talet

Efter karossen svetsas klart så doppas allt i ett speciell elektrolytiskt bad där en speciell grundfärg används.
Det letar sig in överallt och är ett bra skydd och inget du egentligen behöver komplettera.

Att spruta på något är inte säkert det blir bättre heller. Det kan binda fukt och skit som påskyndar korrosion.

Vill du göra något ändå så lämna in på Ditec behandling det är rätt billigt och då får du även en garanti men helt onödigt enligt mig om du bara kör på sommaren.

Vad Ford är dåliga på är behandling av delar som skruvas på...Typ bakaxel, bärarmar som börja rosta direkt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...