Jump to content

Linda Headers ?


Recommended Posts

Hej

Nu åker snart motorn ur, jag har tagit ur Headers. Den ena var slarvigt lindad med ett bandage som föll i bitar så fort man petade på det. Det andra saknade bandage helt.

Vilka alternativ finns ? Lämna in på coating ? jag har gjort det på ett avgas system till hojjen och det kostade en slant.

Finns det nån egen färg som man kan blaska på som funkar likadant som coating ?

Vilka avgasbandage funkar ? Är det dyraste som gäller ?

När man lindar så är rören så tajta på vissa ställen att det inte går att linda varje rör för sig. Ska man linda allt som ett paket ?

Med vänlig hälsning R

Link to comment
Share on other sites

jag har lindat mina först med grå som jag målade med svart värme beständig färg . det blev inte speciellt snygg efter ett år var färgen i princip borta. Nu har jag svart linda och den håller . Jag har rensat mina rör innan jag lindade men inte målat och de såg bra ut när jag bytte linda . Temperaturen i motorrummet är nu på en acceptabel nivå samt att ljudet kommer bak och inte från motorrummet. Biltema har svart bandage och den är ok.

 

Björn

Link to comment
Share on other sites

Tackar, det blev Biltemas svarta bandage som lindades i kväll. Blev nästan som ett stort paket, körde lite korsstygn med ståltråd för att det inte ska röra på sig.

 

Med vänlig hälsning R

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lite sent tips men kanske till hjälp för andra, det är bra att blötlägga avgasbandaget i vatten innan man lindar, det går bra att fästa bandaget med rostfria slangklämmor. 

 

OBS, använd gärna diskhandskar (eller liknande) vid montering så slipper man missfärgade (om bandaget är svart) och kliande händer.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...