Jump to content

Cabskydd. Garanterat dum fråga men...


Fastninja

Recommended Posts

Eftersom min bil saknade cabskydd när jag köpte den så inhandlade jag ett. Hittade ett kanonfint Ford original på Ebay som aldrig var använt och som suttit på en New Edge. Perfekt. Inget borrande och skruvande tänkte jag. Sagt, gjort och inköpt. Vid montering nu så känns det som jag missar något väsentligt men vet inte vad. Om ni ser på bilderna så är där ett par snap-on knappar samt en strap med en snap-on. Jag har ingen aning hur jag ska spänna fast skyddet för att försäkra mig om att det inte blir luftburet när jag är ute och kör.

Vad missar jag? Måste jag trots allt borra och ha mig? Den dåliga passformen mot ramen kommer nog sig av att ha legat nerstoppad i en kartong och ger sig förhoppningsvis.

 

 

2016-04-01 18.22.06.jpg

2016-04-01 18.32.49.jpg

2016-04-01 18.33.06.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Hej Ska det inte hakas fast bakom baksätet på något stag eller dylikt och stoppas ner runt kanterna så är det på nyare modeller mvh Hans R

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

köpte ett nytt där man fäster det i framkant med plastbiten i en bef skena på baksätet

sen sitter det en sydd skena på undersidan som man trär in under själva cab listen på sidorna

slutligen är det tryckknappar på baksidan som man trycker fast när man har bakluckan öppen

man får byta ut skruvarna i bakre cablisten mot tryckknappar

ctb12-v_1.686.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...