TheBullitt April 12, 2016 Report April 12, 2016 Hejsan! Tänkte ansöka min kärra till en MHRF försäkring men jag har en fundering. Om bilen redan är försäkrad på länsförsäkringar, måste jag då först säga upp med dem innan jag ansöker om mhrf?? för när jag ställer på bilen blir det automatiskt så att den blir försäkrad på länsförsäkringar. Tacksam för hjälp //Thebullitt Citera
Andrew April 12, 2016 Report April 12, 2016 Dessvärre är det så att du kan bara byta försäkring på huvudförfallo dagen Citera
TheBullitt April 12, 2016 Author Report April 12, 2016 Om jag isåfall ställer av bilen, kan jag då ta MHRF försäkringen?? Citera
Tbird April 12, 2016 Report April 12, 2016 När huvud förfallo dagen inträder. Kolla försäkringen. Men om man har en fru/sambo så kan man göra en försäljning och då blir huvud förfallo datumet när bilen "köptes". Citera
RoTe April 13, 2016 Report April 13, 2016 19 timmar sedan, Andrew said: Dessvärre är det så att du kan bara byta försäkring på huvudförfallo dagen Sanning med modifikation. Jag har aldrig haft problem att byta försäkringsbolag om jag ställt av bilen och sedan sagt upp försäkringen. Trygghansa bråkade en gång och ville inte, men efter ett nytt försök hos en annan telefonist var det inget problem. Citera
dahliners April 13, 2016 Report April 13, 2016 Glöm inte att även avsluta avställningsförsäkringen, detta är svaret varför det automatiskt leder till ditt tidigare bolag LF. Citera
Recommended Posts