April 12, 20168 yr comment_150403 Hejsan! Tänkte ansöka min kärra till en MHRF försäkring men jag har en fundering. Om bilen redan är försäkrad på länsförsäkringar, måste jag då först säga upp med dem innan jag ansöker om mhrf?? för när jag ställer på bilen blir det automatiskt så att den blir försäkrad på länsförsäkringar. Tacksam för hjälp //Thebullitt
April 12, 20168 yr comment_150404 Dessvärre är det så att du kan bara byta försäkring på huvudförfallo dagen
April 12, 20168 yr Author comment_150405 Om jag isåfall ställer av bilen, kan jag då ta MHRF försäkringen??
April 12, 20168 yr comment_150406 När huvud förfallo dagen inträder. Kolla försäkringen. Men om man har en fru/sambo så kan man göra en försäljning och då blir huvud förfallo datumet när bilen "köptes".
April 13, 20168 yr comment_150421 19 timmar sedan, Andrew said: Dessvärre är det så att du kan bara byta försäkring på huvudförfallo dagen Sanning med modifikation. Jag har aldrig haft problem att byta försäkringsbolag om jag ställt av bilen och sedan sagt upp försäkringen. Trygghansa bråkade en gång och ville inte, men efter ett nytt försök hos en annan telefonist var det inget problem.
April 13, 20168 yr comment_150438 Glöm inte att även avsluta avställningsförsäkringen, detta är svaret varför det automatiskt leder till ditt tidigare bolag LF.