pravihrvat April 26, 2016 Report April 26, 2016 Sha! Har bytt fälgar till 9.5 bak 8.5 fram...men av någon anledning så sticker bakre vänster däck ut från kanten runt 1 cm. Medans högra är ca 1 cm innåt Vad är detta? Varför sticker det ut? Våda bakre däck är exakt samma med samma fälgstorlek..endå sticker vänstra ut. MVH Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 Som typ i grufman av steeda för runt 3000 kr? Citera
GT06 April 26, 2016 Report April 26, 2016 4 minuter sedan, pravihrvat said: Vad heter det på engelska/amerikanska Adjustable panhard bar Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 En till fråga. Är det farligt och köra så? Och varför har jag inte sett detta innan förrens jag bytte fälgarna?! Har ägt bilen sen 2014 liksom Citera
JBA69 April 26, 2016 Report April 26, 2016 Du kör en amerikansk bil, de är inte kända för sin millimeterprecision direkt! Så länge däcket inte tar i skärmkanten är det ingen fara. Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 Har kört såhär i ca 2 månader utan ptoblem haha. Såg detta felet i början men trodde bara jag såg lite fel elr var nojjig. Men igår mätte jag och höll på och visst fan hade man rätt ? Är väl lite av ett störmoment ska se om jag kan fixa fram panhardstag Citera
GT06 April 26, 2016 Report April 26, 2016 34 minuter sedan, pravihrvat said: En till fråga. Är det farligt och köra så? Och varför har jag inte sett detta innan förrens jag bytte fälgarna?! Har ägt bilen sen 2014 liksom Om det är farligt vet jag väl inte, det värsta som kan hända är ju att däcket kan ta I skärmkanten. När jag monterade stora hjul på min Mustang fick jag samma fenomen. Det visade sig att mitt Panhardstag var krokigt. Jag byte till ett ställbart så löste det sig. Dyk ner under bilen och kola om Panhardstaget är krokigt, det är inte helt ovanligt Citera
Tobbe1977 April 26, 2016 Report April 26, 2016 Jag svarade dig tidigare fast i en liknande tråd du skapat. Du skriver att din bil inte är sänkt. Detta tycker jag är konstigt då bakaxeln kan som sagt förskjutas när den sänks. Men har aldrig hört om att bakaxeln förskjutits utan att bilen varit sänkt. Min GT -07 är sänkt 1" med FR fjädrar utan att bakaxeln förskjutets. Så verkar som att detta inte gäller alla utan beror visst på från bil till bil. Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 16 minuter sedan, GT06 said: Om det är farligt vet jag väl inte, det värsta som kan hända är ju att däcket kan ta I skärmkanten. När jag monterade stora hjul på min Mustang fick jag samma fenomen. Det visade sig att mitt Panhardstag var krokigt. Jag byte till ett ställbart så löste det sig. Dyk ner under bilen och kola om Panhardstaget är krokigt, det är inte helt ovanligt Yes ska undersöka mer under dagen. Tack för svar Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 2 minuter sedan, Tobbe1977 said: Jag svarade dig tidigare fast i en liknande tråd du skapat. Du skriver att din bil inte är sänkt. Detta tycker jag är konstigt då bakaxeln kan som sagt förskjutas när den sänks. Men har aldrig hört om att bakaxeln förskjutits utan att bilen varit sänkt. Min GT -07 är sänkt 1" med FR fjädrar utan att bakaxeln förskjutets. Så verkar som att detta inte gäller alla utan beror visst på från bil till bil. Ja. Rätt så lustigt. Med förra fälgarna var allt bra..nu när jag bytte blev de såhär. Citera
Wallentin April 26, 2016 Report April 26, 2016 Som någon skrev längre upp så är det en jänkare, det är inte centrerat så väl från fabrik. Nu när du slängde på bredare hjul så märker du det tydligt då de bygger ut mer. Risken att köra runt med det är att hela drivlinan är lite sne, sliter lite mer på stödlager och hardyskivor. Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 Men om jag lägger in spacer så blir dem "lika breda". Det är väl ett alternativ? Citera
FastMagnus April 26, 2016 Report April 26, 2016 9 minuter sedan, pravihrvat said: Men om jag lägger in spacer så blir dem "lika breda". Det är väl ett alternativ? Då är fortfarande kardan axeln sned; spacer är INTE lösningen här Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 9 timmar sedan, GT06 said: Om det är farligt vet jag väl inte, det värsta som kan hända är ju att däcket kan ta I skärmkanten. När jag monterade stora hjul på min Mustang fick jag samma fenomen. Det visade sig att mitt Panhardstag var krokigt. Jag byte till ett ställbart så löste det sig. Dyk ner under bilen och kola om Panhardstaget är krokigt, det är inte helt ovanligt Mitt var rakt. Citera
pravihrvat April 26, 2016 Author Report April 26, 2016 Är det svårt att installera en sådan? En/ett panhardstag. Genom att läsa på nätet så förstår jag att alla bytt den själv. " a 1 hour-job". Är det så "enkelt"? Citera
Tobbe1977 April 27, 2016 Report April 27, 2016 Kolla med Badmanners i Kristianstad. Han säljer steget för 2295:- inkl frakt. Citera
GT06 April 27, 2016 Report April 27, 2016 8 timmar sedan, pravihrvat said: Är det svårt att installera en sådan? En/ett panhardstag. Genom att läsa på nätet så förstår jag att alla bytt den själv. " a 1 hour-job". Är det så "enkelt"? Ja det är så enkelt. Citera
pravihrvat April 27, 2016 Author Report April 27, 2016 Har kollat och snackat på amerikanska mustangforumet. Detta är ganska vanligt på amerikanska bilar (precis som ni sagt)...och att sätta panhardtag är mer av en smaksak om man vill ha de perfekt centrerat..men att köra runt utan det gör noll skada. Får se vad det blir :) Citera
pravihrvat April 27, 2016 Author Report April 27, 2016 14 timmar sedan, Tobbe1977 said: Kolla med Badmanners i Kristianstad. Han säljer steget för 2295:- inkl frakt. Yes. Handlat där förr :) dock ser inte det justerbart ut (på bilden han har) Citera
2fast4you April 27, 2016 Report April 27, 2016 Man har bra timlön om man bygger om sitt fasta stag till ett justerbart. Citera
Wallentin April 27, 2016 Report April 27, 2016 (redigerad) 45 minuter sedan, pravihrvat said: Har kollat och snackat på amerikanska mustangforumet. Detta är ganska vanligt på amerikanska bilar (precis som ni sagt)...och att sätta panhardtag är mer av en smaksak om man vill ha de perfekt centrerat..men att köra runt utan det gör noll skada. Får se vad det blir :) Att det gör noll skada håller jag inte med om :) Allting blir förskjutet, bärarmar, fjädrar, stötdämpare, stödlager osv.. Det är ju inte heller optimalt för väghållningen med bakre hjulparen förskjutna åt ett håll. Tar du en kurva så kommer bilen överstyra lättare åt ena hållet och understyra lättare åt andra pga att axeln inte är centrerad. Det som badmanners säljer är ett bra köp :) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.