Jump to content

Recommended Posts

Man ska ju kolla oljan på tomgång, men hur mycket skiljer det ungefär på stickan med motorn avstängd? Jag har svårt att se nivån med motorn på tomgång eftersom det blir en hel del skum på stickan!

Link to comment
Share on other sites

Kommer nivån upp i lammellerna så vispas oljan.
Inte alls bra med för hög nivå

Men du har nog för lite olja.

Med avstängd motor bör nivån ligga över Max.

Så fort du startar motorn så pumpas någon liter eller mer in i turbinen och stannar där tills motorn stannar

Link to comment
Share on other sites

Tänkte det oxå, likt förb...... skummar det på stickan. Såg ett annat inlägg att en backventil ofta ramlar bort. Jag bytte filter och olja i våras men tänkte inte på ventilen. Hur synlig är den? Kan saknad av den ge fenomenet med skum?

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Pelle cmc 375 said:

Tänkte det oxå, likt förb...... skummar det på stickan. Såg ett annat inlägg att en backventil ofta ramlar bort. Jag bytte filter och olja i våras men tänkte inte på ventilen. Hur synlig är den? Kan saknad av den ge fenomenet med skum?

Backventilen som trillar ur gäller inte alla C4.

Endast om du har en låda efter 1969

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...