Calle Hedenskog June 8, 2016 Report June 8, 2016 Hej! Jag har en Mustang 65 med 289 motor. Hade lite ventilknack som jag Tänkte justera bort. Läste på innan hur man skall göra. Snurra på Stötstången mellan fingrarna och justera till det inte längre är möjligt Att snurra på stötstången och sedan ytterligare ett halvt varv på muttern. Det som hände var att ventilknacket försvann men nu vill inte motorn gå På tomgång, och den går väldigt illa. Har försökt att hitta tillbaka med att justera på lite olika sätt Men inte lyckas. Vore tacksam för förslag om hur jag löser detta problem. Mvh Calle Citera
Henrik Jensen June 8, 2016 Report June 8, 2016 Gå in på youtube och sök på VALVE ADJUSTMENT V8 MUSTANG 67 RUNNING ENGINE. Så ser du hur lätt det är. Du behöver ventilkåpor som är uppskurna i toppen så att oljan inte stänker. Finns det inte på närmare håll så kan du få låna mina. mvh Henrik Citera
magnusl June 9, 2016 Report June 9, 2016 Fast det är mycket lätt att justera med avstängd motor glöm bara inte att vrida motorn tills att andra ventilen stängt se Youtube Citera
Recommended Posts