TheBullitt June 24, 2016 Report June 24, 2016 (redigerad) Bytte ventilkåpspackningen på min 75:a och innan jag gjorde det läckte de ut olja från den vänstra kåpan och det luktade inne i kupén. Och nu väl efter bytet fortsätter det att läcka och lukta. Hur ska jag gå till väga för att lösa problemet, vill kunna glida runt utan att behöva känna mig orolig?? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund June 24, 2016 Report June 24, 2016 Skruva bort kåpan och lägg på ett plant underlag och kolla så dom är plana först.....Det mesta är från Kina och dåligt tillverkade. Är dom skeva så är det bara slänga köpa nya......Om du inte känner någon som har en planfräs Är kåporna bara plana så ska det inte vara några märkvärdigheter. Bara limma och skruva på! (Ser ut som du skruvat utan brickor vilket man alltid ska ha) Annars tycker jag själv att standard ventilkåps packningar ofta är struliga och egentligen inte så bra till alu kåpor, Stål kåpor formar sig en aning efter korkpackning men det gör inte alukåpor som är styva så det gäller att allt är plant Jag föredrar gummipackning med stålkärna som nyare motorer har då slipper du tänka på både lim och läckage. Exempelvis dessa brukar jag köpa https://www.summitracing.com/parts/fms-m-6584-a50/overview/make/ford 1 Citera
TheBullitt June 26, 2016 Author Report June 26, 2016 Tack för snabbt svar. Tänkte prova dra till muttrarna med momentnyckel, vad är lämpligast moment att ha på nyckeln? Citera
Per Berglund June 26, 2016 Report June 26, 2016 Nej moment går inte ange där. Dra åt för hand så packningen börjar gäsa ut...Ska bara vara "handfast" Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.